Svakidašnje teme => Obitelj i društvo => Autor teme: Josip - Travanj 06, 2011, 12:25:52 poslijepodne
Naslov: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Josip - Travanj 06, 2011, 12:25:52 poslijepodne
U osnovi smo duhovna bića, vjerujem da je duhovni i moralni razvoj djece prioritet i on je preduvijet za razvoj sretne, društveno korisne, karakterne osobe.
Ta vrsta obrazovanja potisnuta je u stranu što je posve "normalo" s obzirom na stupanj materijalističkog pristupa životu.
No, kako riještiti "zamke" koje materijalistički stil življenja donosi? Tako da dalje usavršavamo materijalistički stil življenja!?
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: amarkulin - Travanj 06, 2011, 12:37:30 poslijepodne
Što predlažeš?
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: BobRock - Travanj 06, 2011, 12:50:08 poslijepodne
Naglašavati važnost, sprovoditi i usavršavati programe za moralno-duhovnu edukaciju djece. Na djeci svijet ostaje, kada odrastu imaju ga prilike popravljati. Koliko će biti uspješni ovisi o kvaliteti edukacije koju su prošli i o stavovima, znanjima koje su usvojili.
Evo jednog pitanja iz edukacije za omladince: Koja vrlina je temelj svim ostalim vrlinama?
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: amarkulin - Travanj 07, 2011, 09:25:29 prijepodne
Koliko će biti uspješni ovisi o kvaliteti edukacije koju su prošli i o stavovima, znanjima koje su usvojili.
So far, so good. A budući da kvaliteta edukacije ponajviše ovisi o edukatorima, imaš li viziju tko bi bio zadužen za tu moralno-duhovnu edukaciju tisuća mladih u Hrvatskoj?
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Josip - Travanj 07, 2011, 12:01:44 poslijepodne
So far, so good. A budući da kvaliteta edukacije ponajviše ovisi o edukatorima, imaš li viziju tko bi bio zadužen za tu moralno-duhovnu edukaciju tisuća mladih u Hrvatskoj?
Postoje institucije kojima je to dužnost i moralna obaveza i one to rade. Vjerujem da je važno podupirati njihov rad i želim im u tome pomoći. One su nosioci programa. O njihovoj sposobnosti ovisi uspjeh. Naravno, mogu uključiti i osposobiti još više volontera i nadgledati njihov rad. Mnoge institucije dobivaju značajna materijalna sredstva a neke se financiraju samostalno, no bitno je da rade na istom zadatku i da promoviraju iste moralne i duhovne vrijednosti. Svi zainteresirani, počevši od roditelja mogu puno pomoći.
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: amarkulin - Travanj 07, 2011, 12:08:57 poslijepodne
Kad bih znao na koga točno misliš možda bih im i ja mogao pomoći. A možda im i pomažem, da ne znam da se radi o njima. :)
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Josip - Travanj 07, 2011, 01:34:21 poslijepodne
Kad bih znao na koga točno misliš možda bih im i ja mogao pomoći. A možda im i pomažem, da ne znam da se radi o njima. :)
Kad sam spomenuo institucije mislio sam na škole, vjerske zajednice, udruge.
Bez obzira da li se vjeruje u Boga ili ne vjeruje trebali bismo se složiti da je poučavanje pravednosti, suosjećajnosti, ljubavi, čistoći, marljivosti, kreativnosti, istinoljubivosti, poštovanju drugoga i raznolikosti, toleranciji...izuzetno važno i da treba biti na prvom mjestu u edukaciji.
Prava religija i etika imaju dosta toga zajedničkog, npr. Erih From nije vjerovao u Boga ali je prihvaćao religijski etički standard. Osobno vjerujem da se taj standard lakše usvaja i živi ako je osoba upoznata s Božjim Objavama. Svaki Božanski objavljeni stih ima za cilj obdariti razumijevanjem i pravednošću sve ljude da bi među njima mogli biti čvrsto uspostavljeni mir i spokoj. Tko god poželi da odabere put k Svome Gospodinu pustimo ga nek odabere, a tko poželi da se odvrati od Njega pustimo ga. Stanovite razlike u etičkim standardima su zanemarive u usporedbi s važnošću zagovaranja onoga što im je zajedničko, implementiranja tog zajedničkog u svakodnevnicu. Stanovite razlike trebaju nam pomoći u izgradnji vlastite tolerancije, poštivanju raznolikosti, ali i u slobodnom opredjeljivanju za standard koji želimo kroz vlastito promišljanje.
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: marinko tur - Travanj 09, 2011, 07:47:01 poslijepodne
Kad bih znao na koga točno misliš možda bih im i ja mogao pomoći. A možda im i pomažem, da ne znam da se radi o njima. :)
Kad sam spomenuo institucije mislio sam na škole, vjerske zajednice, udruge.
Bez obzira da li se vjeruje u Boga ili ne vjeruje trebali bismo se složiti da je poučavanje pravednosti, suosjećajnosti, ljubavi, čistoći, marljivosti, kreativnosti, istinoljubivosti, poštovanju drugoga i raznolikosti, toleranciji...izuzetno važno i da treba biti na prvom mjestu u edukaciji.
Prava religija i etika imaju dosta toga zajedničkog, npr. Erih From nije vjerovao u Boga ali je prihvaćao religijski etički standard. Osobno vjerujem da se taj standard lakše usvaja i živi ako je osoba upoznata s Božjim Objavama. Svaki Božanski objavljeni stih ima za cilj obdariti razumijevanjem i pravednošću sve ljude da bi među njima mogli biti čvrsto uspostavljeni mir i spokoj. Tko god poželi da odabere put k Svome Gospodinu pustimo ga nek odabere, a tko poželi da se odvrati od Njega pustimo ga. Stanovite razlike u etičkim standardima su zanemarive u usporedbi s važnošću zagovaranja onoga što im je zajedničko, implementiranja tog zajedničkog u svakodnevnicu. Stanovite razlike trebaju nam pomoći u izgradnji vlastite tolerancije, poštivanju raznolikosti, ali i u slobodnom opredjeljivanju za standard koji želimo kroz vlastito promišljanje.
Nisam mogao odolit morao sam se uključit. Kao dugogodišnji član izviđača, mogu potvrdit da upravo mi kroz svoj program radimo na duhovnom i morlanom razvoju djece, od onih najmlađih pa do starih članova...
Evo malo da pojasnim... Svako od nas na svim svečanim aktivnostima ovako pozdravlja: (http://cdn.ihatethemedia.com/wp-content/uploads/boy-scout-salute.gif)
Ova tri prsta su: Dužnost prema sebi.- Briga o sebi i štetnim navikama. Dužnost prema drugima.- Briga o bližnjima u svim pogledima. Dužnost prema Bogu.- Baš ono što ste vi napisali. Nije stvar u Bogu nego u morlanim načelima i etici, a izviđači su prihvatili Boga (kako god da ga mi zvali) kao "promotora" i "zagovornika" naših ideja. Zvuči malo :S ali neznam dali sam se dobro izrazio.
Mali prst i palaca (palac preklapa mali prst) simbolizira "Stariji/jači čuva/pazi slabije/mlađeg." što je također jasno.
Nadam se da ste nesto novo saznali :P I da sam se dobro uklopio :P
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Josip - Travanj 11, 2011, 09:01:43 prijepodne
Nisam mogao odolit morao sam se uključit. Kao dugogodišnji član izviđača, mogu potvrdit da upravo mi kroz svoj program radimo na duhovnom i morlanom razvoju djece, od onih najmlađih pa do starih članova... Nadam se da ste nesto novo saznali :P I da sam se dobro uklopio :P [/quote]
Poštovani, vrlo mi je drago što ste se uključili i naveli nekoliko crtica iz udruženja Skauta ili Izviđača o hvalevrijednim standardima i naporima koji se ulažu za moralnu i duhovnu edukaciju o kojima se ne zna ili nedovoljno zna. Prosječni građani, u koje i sam pripadam, nedovoljno znaju o programu izgradnje karaktera skauta i ako ćete naći za shodno navesti još poneku stvar iz povijesti, o načelima i životu izviđača vjerujem da će nam svima biti interesantno.
p.s. O moralno duhovnoj edukaciji vrlo rado bih porazgovarao i uživo sa svima zainteresiranima.
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: amarkulin - Travanj 11, 2011, 09:42:17 prijepodne
Kad sam spomenuo institucije mislio sam na škole, vjerske zajednice, udruge.
Jedina institucija koja će stvarno pomoći djeci je policija/sudstvo, koje će njihove roditelje i druge iz okružja sankcionirati za nezakonite i nemoralne aktivnosti. Kad djeca na primjeru svojih roditelja vide da se zločin, kriminal, nepoštenje i nemoral "ne isplate" i oni će se okrenuti u pravom smjeru.
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Stjepan - Travanj 11, 2011, 08:31:55 poslijepodne
Jedina institucija koja će stvarno pomoći djeci je policija/sudstvo, koje će njihove roditelje i druge iz okružja sankcionirati za nezakonite i nemoralne aktivnosti. Kad djeca na primjeru svojih roditelja vide da se zločin, kriminal, nepoštenje i nemoral "ne isplate" i oni će se okrenuti u pravom smjeru.
U pedagogiji će ti uvijek reći da je pozitivna motivacija bolja od negativne. Nagrada je uvijek bolja od kazne. A nagrada bi u ovom slučaju bila da se normalnim radom, zalaganjem i učenjem može postići nešto u životu.
Danas je i ugled nastavnika i profesora na nižoj razini nego nekada. I to nešto djeci govori. Kvalitetniji nastavnici i bolji program u školama bi zacijelo pripomogao boljoj edukaciji djece.
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: amarkulin - Travanj 11, 2011, 10:11:46 poslijepodne
Ali za dobre učitelje nema novaca dok se ne pohapsi bagra koja je sve pokrala. Baš danas kod Bilića rekel je tip da je privatizacijom, kriminalom, ratnim profiterstvom itd. svako naše dijete osiromašeno za 100.000 eura... >:(
A to su novci koji su trebali ići u njegovo obrazovanje, zapošljavanje, stanovanje, liječenje... Pa ti nađi pozitivne (pedagoške) mjere...
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Josip - Travanj 12, 2011, 09:36:03 prijepodne
U životu smo izloženi dobrom i lošem. Ako imamo izgrađeni karakter lakše ćemo prepoznavati loše i lakše ćemo mu se odupirati, opredjeljivati za dobro. Koliko ljudi u životu nakon punoljetstva nije uzelo nešto što nije bilo njihovo ili nije slagalo? Koliko takvih ima u postocima? Ako su takvi u manjini onda čemu se čudimo da smo društvo u kojemu ima puno kriminala i institucije ne rade kako valja.
Zašto se kao društvo ne želimo snažnije opredijeliti za istinu, pravednost, transparentnost, razgovor? Zašto to nije imperativ? Zašto svaka laž i krađa ne bi bili za osudu? Danas su često veliki kradljivci isprika da se može malo ukrasti ili laži političara isprika za naše vlastite laži. Jedna mudra kaže da prilika stvara lopova.
Možemo djecu, omladince, ljude plašiti vikanjem, batinama, zatvorom za loša djela ali kvalitetnije je ako oni uspiju posvijestiti u svojim glavama da činjenje loših djela nije dobro za njih i za društvo u cjelini. Po meni loše djelo je i kad vrtići, fakulteti, zdravstvene usluge nisu dostupni svima jednako? Koga ćemo u zatvor zbog toga? Zašto imamo veliki jaz između bogatih i siromašnih, između najveće plaće i najmanje? Koga ćemo u zatvor zbog toga?
Ustrojstvo zajednice ovisi o pravdi na svim razinama.
Duhovno-moralna edukacija nije lagan zadatak, ona zadire u našu vlastitu savijest i naš vrijednosni sistem, uglavnom neposredno ne donosi novac, ali je neobično važna za sreću i napredak i zato vrijedi uložiti trud i raditi na njoj. Zajednice moraju kazniti tiranina, lopova, ubojicu, zločinca – kako bi upozorili i spriječili druge da ne počine slične zločine. No najvažnije je da ljudi budu odgojeni tako da ne čine nikakve zločine; jer moguće je odgojiti čovjeka tako djelotvorno da izbjegava i usteže se od činjenja zločina, tako da mu sam zločin izgleda kao najveća kazna, najveća osuda i mučenje. Stoga neće činiti nikakav zločin koji zahtijeva kaznu. Zajednica bi se trebala danonoćno truditi i nastojati s najvećim žarom odgajati ljude, kako bi ih potakla da iz dana u dan napreduju i rastu u znanju, da stječu vrline, moralne vrijednosti i izbjegavaju poroke da se ne bi događali zločini. Tako djelujemo na sam uzrok. Kada u zajednici nema moralno-duhovne edukacije ili je ona nedostatna dešavaju se brojna nedjela i onda zajednica smišlja kako nametnuti kaznene zakone i pripremiti sredstva kazne, instrumente smrti i kažnjavanja, mjesta zatočenja i izgona; dakle, stalno je usredotočena na posljedice. To ima demoralizirajući učinak. Kad bi se zajednica jače potrudila obrazovati mase proširilo bi se razumijevanje, razvio se senzibilitet, običaji bi postali dobri, a moral normalan; jednom riječju, došlo bi do napretka u svim vrstama vrlina što bi dovelo do pada kriminala. Danas prevencija i izgradnja kvalitetnog i pravednog nije u modi jer se na vrstama „kurative” bolje zarađuje, može više politizirati, filozofirati i ne zahtijeva evaluaciju naše vlastite moralnosti. Svakome od nas nedostaje novaca ali tko će reći da mu nedostaje moralnosti?
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: amarkulin - Travanj 12, 2011, 03:37:58 poslijepodne
U pedagogiji će ti uvijek reći da je pozitivna motivacija bolja od negativne. Nagrada je uvijek bolja od kazne.
Je li i tebi, kao i meni, bilo lijepo gledati tekmu u Engleskoj, gdje je publika na tri metra od igrača, i ne nalazi se iza željezne ograde? Čime su ih nagradili da budu tako dobri i poslušni? :P
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Stjepan - Travanj 13, 2011, 07:54:50 prijepodne
Je li i tebi, kao i meni, bilo lijepo gledati tekmu u Engleskoj, gdje je publika na tri metra od igrača, i ne nalazi se iza željezne ograde? Čime su ih nagradili da budu tako dobri i poslušni? :P
A ti svoju djecu odgajaš samo kaznama?
Navijači nisu djeca, oni su odrasli ljudi, a ova tema se, gle čuda, zove Moralni i duhovni razvoj djece.
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Josip - Travanj 13, 2011, 08:12:31 prijepodne
Kad bi se zajednica jače potrudila obrazovati mase
Koga smatraš "zajednicom"?
Ne znam što bih drugo rekao na vaše pitanje osim da sam mislio na ljudsku zajednicu, društvo u cjelini.
Moralno-duhovna edukacija temelji se na pozitivnoj edukaciji, na vjeri u Boga, na ljubavi prema Bogu pa bih želio da se više govori, piše o tim aspektima.
Šiba je izbačena iz učionica iako neki žale za tim i drže je kod kuće. Njima predlažem neka otvore temu edukacija kažnjavanjem.
Znam da se edukacija temelji na nagradi i kazni, ali i uskraćivanje nagrade može se osjetiti kao kazna. Osim toga, pohvala ima puno snažniji efekt. Zašto u svakodnevnici ne koristimo više pohvale, što je netko dobro učinio da se istakne. Ne trebamo mu za to kupovati poklone.
Grube riječi, šiba izopačuju karakter i legaliziraju nasilje. Ako otac može mene udariti kada sam nešto loše učinio onda ja mogu udariti i svoga mlađeg brata ili susjeda kada se loše ponaša.
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Josip - Travanj 13, 2011, 08:51:02 prijepodne
Koje teme bi moralno-duhovna edukacija trebala obrađivati?
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: amarkulin - Travanj 13, 2011, 08:55:40 prijepodne
Je li i tebi, kao i meni, bilo lijepo gledati tekmu u Engleskoj, gdje je publika na tri metra od igrača, i ne nalazi se iza željezne ograde? Čime su ih nagradili da budu tako dobri i poslušni? :P
A ti svoju djecu odgajaš samo kaznama?
Navijači nisu djeca, oni su odrasli ljudi, a ova tema se, gle čuda, zove Moralni i duhovni razvoj djece.
Jedina institucija koja će stvarno pomoći djeci je policija/sudstvo, koje će njihove roditelje i druge iz okružja sankcionirati za nezakonite i nemoralne aktivnosti. Kad djeca na primjeru svojih roditelja vide da se zločin, kriminal, nepoštenje i nemoral "ne isplate" i oni će se okrenuti u pravom smjeru.
Ne, ne odgajam djecu kaznama - nego primjerom kako treba raditi.
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Josip - Travanj 13, 2011, 09:45:57 prijepodne
Koji je to pravi smjer? On je danas prilično zamagljen. Edukacija bi trebala raspršiti maglu. Problem je što smo svi obavijeni maglom koja loše utječe na sve nas, sužava nam vidokrug, lako se spotičemo. Mi se loše ponašamo kad nismo bili dovoljno podučavani dobrom ponašanju i još važnije, kad nismo ulagali dovoljno truda u vlastito samoobrazovanje.
Kako bi trebao izgledati moralno-duhovni odgoj, na kojim načelima bi se trebao temeljiti?
Ne želim reći da smo kao društvo u cjelini loši, ali smatram da imamo puno toga za popraviti. Svaki je čovjek stvoren kao plemenito biće, rudnik bogat draguljima neprocjenjive vrijednosti i svrha obrazovanja je pomoći mu da ti dragulji izađu na površinu i budu na korist cijelom društvu. Ako nam je moralno-duhovno obrazovanje vrlo dobro i ako je društvo u cjelini uzevši vrlo moralno, osim nekolicine moćnih uzurpatora, onda ovdje nemamo što za pisati i ispričavam se za oduzeto vrijeme, podcjenjivanje, a svoje loše ponašanje trebam nastaviti liječiti na drugim mjestima.
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: amarkulin - Travanj 13, 2011, 11:08:50 prijepodne
Mi se loše ponašamo kad nismo bili dovoljno podučavani dobrom ponašanju i još važnije, kad nismo ulagali dovoljno truda u vlastito samoobrazovanje.
Zato se ja slatko smijem ljudima koji s podsmijehom komentiraju što ja studiram u svojoj 44 godini. Vidjet ćemo tko će se zadnji smijati. :P
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Josip - Travanj 15, 2011, 01:49:16 poslijepodne
Kad se danas govori o duhovnosti obično se misli na nešto što je prožeto plemenitošću, humanošću i sastavni je dio svakog čovjeka. Međutim, kad govorim o duhovnosti onda zapravo mislim na vjeru i spoznaju u Boga, duhovnost iz prošlih vremena kad je ona bila sinonim za religioznost.
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: marinko tur - Travanj 15, 2011, 11:24:35 poslijepodne
Kada se Robert Baden-Powell vratio iz Južne Afrike u Englesku početkom 20. stoljeća, primijetio je: “Tisuće dječaka i mladih ljudi blijede puti, uskih prsa, pogrbljenih leđa, jadnih primjeraka ljudske vrste, koji puše beskrajne cigarete jednu za drugom, a veliki broj njih prosjači”. Zabrinuo se zbog očiglednog pada moralnih normi u društvu, a posebno među mladim ljudima, i opasnosti koju ta pojava predstavlja za budućnost društva. Zato je osnovao pokret koji je i danas aktivan, a to je izviđački pokret.
Svaka aktivnost- sport, šah, mačevanje, kuhanje, slikanje, skakanje padobranom- ima svoje zakone i pravila koje uključene osobe moraju poštovati.
Statut WOSM-a jasno definira izviđački pokret kao “obrazovni pokret”. Obrazovanje u širem smislu je cjeloživotni proces koji omogućava stalni razvoj osobnih mogućnosti čovjeka kao pojedinca i kao člana društvene zajednice. Suprotno uvriježenom mišljenju obrazovanje se nastavlja i nakon formalnog obrazovanja (npr. škole) i u dosegu i u trajanju.
Cjeloživotni proces: razvoj pojedinca ne događa se isključivo tokom “razvojnog doba” (djetinjstvo i adolescencija). Nastavlja se tokom cijelog života pojedinaca. Kako se radi o procesu, ima svoje uspone i padove – periode kada je razvoj aktivniji, intenzivniji i značajni nego drugi procesi - i tad treba biti potpomognut.
Stalni razvoj osobnih mogućnosti: cilj obrazovanja je doprinijeti punom razvoju kao samostalnih, posvećenih, odgovornih i predanih pojedinaca.
Izviđači se kao aktivnost, pokret sastoje od mnogo elementa koji imaju obrazovnu svrhu. Svaki element metode nadopunjuje učinak drugih.
Izviđački zakoni i zavjet
Izviđački zakoni su životni kodeks – za svakog pojedinačnog izviđača i za članove družine zajedno – zasnovani na načelima Izviđačkog pokreta. Kroz praktično iskustvo životnog kodeksa primijenjenog na svakodnevni život, Izviđački zakoni osiguravaju mladima konkretan (ne apstraktan) i praktičan način razumijevanja vrijednosti
Zavjet je prisega pojedinaca, da će se truditi najbolje što može živjeti u skladu sa tim kodeksom, koju svaka mlada osoba daje pred grupom vršnjaka kada odluči pristupiti Pokretu. Dajući zavjet, mlada osoba donosi svjesnu i dobrovoljnu odluku o prihvaćanju Izviđačkih zakona i preuzima odgovornost za izvršenje te odluke kroz osobni trud.
Zakoni i zavjet se smatraju jednim elementom jer su usko povezani.
Patrolni (timski) sustav
Svaka skupina, koja uobičajeno uključuje 6-8 mladih članova, djeluje kao tim u kojem jedan član ima ulogu vođe tima. Unutar svakog tima i u skladu sa njihovim sposobnostima, mladi članovi organiziraju svoj život kao skupina, dijeleći odgovornosti, i odlučuju o pripremama, provedbi i ocijeni svojih aktivnosti. To rade uz pomoć odraslih voditelja-predvodnika. Zastupnički sustav osigurava da mladi članova u suradnji sa odraslim voditeljima sudjeluju u procesu odlučivanja družine.
Timski sustav, zasnovan na prirodnoj sklonosti mladih da se okupljaju u malim skupinama, usmjerava značajan utjecaj vršnjaka u korisnom smjeru. Omogućava mladima razvoj njihovih osobnih i zajedničkih sposobnosti udruživanjem i izgradnjom svojih pojedinačnih vještina, talenata i iskustava kroz razvoj timskog duha koji pruža uzajamnu podršku svim članovima tima.
Priroda
Pojam „Priroda“ se odnosi na prirodni okoliš – šuma, ravnica, more, planina, pustinja – za razliku od umjetno stvorenih okruženja, kao što je školska dvorišta, uređeni kampovi s betoniranim prilazima i krcati gradovi. Priroda se odnosi i na ono što Baden-Powell opisuje kao “skladna cjelina”. Zbog golemih mogućnosti koje prirodni svijet nudi za razvoj fizičkih, intelektualnih, emocionalnih, socijalnih i duhovnih potencijala mladih, prirodni okoliš pruža idealne uvjete za primjenu Izviđačke metode. Štoviše, iako nije uvijek lako dostupno, osobito u današnjem urbaniziranom okolišu, većina izviđačkih aktivnosti trebaju se odvijati u prirodnom okruženju.
Međutim, korištenje prirode, kao elementa Izviđačke metode, uključuje više od aktivnosti koje se provode u velikom otvorenom prostoru. To uključuje razvoj konstruktivnog dodira s prirodom, iskorištavanje u potpunosti svih jedinstvenih mogućnosti za učenje iz prirodnog svijeta u cilju doprinosa razvoju mladih.
Iako se odnosi na šume, Baden-Powellov pogled na prirodu kao obrazovni alat može se sažeti njegovoj izjavi: “Za one koji imaju oči da vide i uši da čuju, šuma je istovremeno laboratoriji, klub i hram.” Učenje kroz rad
Učenje kroz rad (Learning by doing) znači razvitak kao rezultat iskustva iz prve ruke za razliku od teoretskih uputa. Ono izražava aktivni način u kojem mladi stječu znanja, vještine i stavove; ono odražava praktičan pristup obrazovanju Izviđačkog pokreta zasnovan na učenju iz iskustveni prilika koje nastaju kao posljedica slijeđenja interesa i bavljenja svakodnevnim životom. To je način pomoći mladima da razviju sve razine osobnosti kroz izdvajanje osobno značajnih elemenata njihovog cjelokupnog iskustva.
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Josip - Travanj 16, 2011, 09:28:42 prijepodne
Na Wikipediji sam pronašao Powellovo oproštajno pismo:
"Dragi skauti, Imao sam vrlo sretan život i želim svakome od vas, također da ima tako sretan život. Vjerujem da nas je Bog stavio u ovaj veseli svijet da budemo sretni i uživamo život. Sreća ne dolazi od toga da je netko bogat, ni samo što je uspješan u svojoj karijeri, a niti od prepuštanja užicima. Jedan korak prema sreći je učiniti sebe zdravim i snažnim dok si dječak, tako da možeš biti koristan i da možeš uživati život dok si čovjek. Proučavanje prirode pokazat će ti koliko je izvanrednih i lijepih stvari koje je Bog stvorio na svijetu da bi baš ti uživao. Budi zadovoljan s onim što imaš i učini s tim najbolje što možeš. Gledaj na svijetlu stranu stvari umjesto na onu mračnu. Ali, stvarni put do sreće je davanje sreće drugim ljudima. Pokušaj ostaviti ovaj život malo boljim nego što si ga našao, a kad dođe tvoj red za umiranje, možeš umrijeti sretan, uz osjećanje da svakako nisi potratio svoje vrijeme, već učinio najbolje što si mogao. Budi pripravan za to da živiš sretno i umireš sretno..."
Na stranicama skauta „Tur“ navedeno je: Zavjet je prisega pojedinaca, da će se truditi najbolje što može živjeti u skladu sa tim kodeksom, koju svaka mlada osoba daje pred grupom vršnjaka kada odluči pristupiti Pokretu. Dajući zavjet, mlada osoba donosi svjesnu i dobrovoljnu odluku o prihvaćanju Izviđačkih zakona i preuzima odgovornost za izvršenje te odluke kroz osobni trud.
Bilo bi interesantno ako nam možete napisati kodeks izviđača ili skauta!
Primijetio sam naglašava se: Timski rad Ljubav prema prirodi Učenje kroz rad
Da li nam možete još nešto reći o moralno-duhovnoj edukaciji skauta?
Na vašim web stranicama našao sam i ovo o izviđačkom odredu „Tur“ (da ne ispada da sami sebe reklamirate):
Izviđački odred „Tur“ – od temelja do krova (Svijeta)
Rano jutro. 8 sati. Prvi je kolovoza 1907. godine. Na Brownsee Islandu, u blizini Londona zvukom trube službeno je označen početak prvog logorovanja skauta (prevedeno na Hrvatski: izviđača), na kome se okupilo desetak dječaka i njihov vođa, Robert Baden Powell. Osnivač i vječni vođa skautskog pokreta, čije je ideja godinama potom pobuđivala maštumladih diljem svijeta. Sto godina nakon prvog logora skautski pokret je aktivan u 216 zemalja svijeta, a Baden Powellovov duh i ideja okuplja 28 milijuna mladih iz cijelog svijeta. Skautska ideja, pustolovni duh, slobodoljublje, ljubav prema prirodi, želja za upoznavanjem drugih ljudi i krajeva, vjernost svojoj domovini, ali i tolerancija prema drugim narodima, rasama i vjerama, stigla je u Hrvatsku već 1914. godine. Vihor prvog, a potom i drugog svjetskog rata nije dozvolio da se skautska ideja razvija. Ipak, 1957. godine u Velikoj Gorici s radom počinje odred „Čiča Janko“. Njegovi osnivači ime su mu dali po narodnom heroju Moši Pijade, koji je umro dvadesetak dana prije formiranja odreda, 7. travnja 1957. godine. Osnivanje izviđačke jedinice pri osnovnoj školi u Velikoj Gorici predložila je književnica Slava Ogrizović, koja je tada bila Starješina Saveza izviđača Zagreba. Pomoć u tome pružala joj je teta Berta Grbović, a za prvog je Starješinu odreda izabran Mirko Braim (koji je i danas sa nama). Odred je rastao, a iz njega su izrastali i novi Odredi, u Vukovini, Ščitarjevu, Pokupskom, Kravarskom, a potom još tri odreda u Velikoj Gorici. Savez izviđača općine Velika Gorica osnovan je 1963. godine, u naponu svoje snage, trideset godina nakon osnivanja prvog odreda u Velikoj Gorici, 1987. godine broji 1712 izviđača. Dugu tradiciju skautizma u Velikoj Gorici tada ponovno prekida vihor rata. Ovoga puta Domovinskog. Godine 1990. s radom prestaje Savez izviđača Općine Velika Gorica i svi odredi na području tadašnje općine (u čijem su sastavu bile današnje općine Kravarsko, Pokupsko i Orle). Najiskusniji među nama, kao i oni s manjim brojem logorskih dana, ali ogromnom ljubavlju prema slobodi, prema svojoj domovini, odlaze na bojišta, gdje je prepoznato njihovo iskustvo, poznavanje izviđačkih vještina korisnih u ratu i snalažljivost, a koje su stavili u službu borbe za slobodu, neovisnost i samostalnost Hrvatske. Od nekih od njih, tada još ne znajući, zauvijek oprositili. S ponosom se prisjećamo jednog od naših izviđačkih voditelja Tihomira Tomašića – Tihice koji je svoj život položio na oltar domovine na Ovćari, kao branitelj Vukovara. Odveden je iz vukovarske bolnice i pogubljen uz još 260 heroja 20.11.1991. godine. U tom ratnom vihoru, 1992. godine petorica mladih Velikogorićana, koji u to vrijeme nisu bili u prilici dati svoj doprinos na bojištu, odlučili su iz prkosa djeci čiji su očevi branili domovinu, pokušati priuštiti djetinjstvo izvan podruma, skloništa, izvan svijeta mržnje i straha. Gorine 1992. godine oglasili su poziv na vratima Osnovne škole Eugena Kumičića. Ušli su u školu, 23. listopada, po završetku nastave no tamo nije bilo niti jednog djeteta. Spremačica ih je uputila u mali hodnik, a tamo … lica su im se ukočila od nevjerice kada su njih petorica pred sobom vidjeli stotine malih glava. Bili su to: Zoran Horvat, Tomislav Pasarić, Siniša Silaj, Goran Mikulić i Alen Konjević. U više velikogoričkih škola vodili su svaki po dva voda (danas ih nazivamo patrolama i jatima). Već nam je tada bilo jasno da će Odred opstati samo uz puno muke, truda, rada i odricanja. Život je mnoge od nas poveo dalje, kroz Odred je do danas prošlo više od pet stotina malih velikogorićana. Nakon osamnaest godina korisnike izviđačkog programa, djecu sa šireg Velikogoričkog područja volonterski vodi već peta generacija predvodnika. Svoja znanja nesebično prenose na mlađe i pripremaju sljedeću generaciju predvodnika. Istovremeno se i sami pripremaju da postanu voditelji odreda. Sredstva za rad, provedbu programskih aktivnosti i nabavu neophodne opreme za članove Odreda osiguravaju sami članovi kroz članske priloge i članarinu, te Grad Velika Gorica kroz dotaciju za provedbu programskih aktivnosti, odgoj i obrazovanje te programe prevencije društveno neprihvatljivog ponašanja djece i mladih koje Odred organizira i provodi. Odred danas ima šezdesetak članova, a osim na užem području grada Velika Gorica, u suradnji s Osnovnim školama, djeluje i u Vukovini te na području općine Kravarsko. Na tome smo zahvalni izuzetnoj ekipi roditelja koja se aktivno uključila u rad odreda i nama koji provodimo program s njihovom i drugom djecom daje bezrezervnu potporu, ali i konkretnu pomoć. Suradnja se pokazala izuzetno dobrom i korisnom, a slobodno mogu reći da je urodila i novim, ugodnim prijateljstvima i odličnom suradnjom. Prilikom proslave 15. godišnjice Izviđačkog odreda Tur, 50. obljetnice izviđačke organizacije u Velikoj Gorici i 100. obljetnice Svjetskog skautskog pokreta 2008. Godine počasnom članicom odreda imenovana je dugogodišnja tajnica Saveza izviđača Hrvatske, danas umirovljena Velikogoričanka Bosiljka Kostelac. Izviđački odred Tur je već punoljetan. U jesen 2010. godine navršio je 18 godina kontinuiranog i kvalitetnog rada s djecom. Sjedište mu je pri Osnovnoj školi Eugena Kumičića, a osim u prirodi svoje programske aktivnosti provodi u prostorima Centra za djecu, mlade i obitelj Velika Gorica te u prostorima osnovnih škola u Vukovini i Kravarsko. Namjera nam je u skoroj budućnosti, do proslave 20. obljetnice osnutka Odreda, oformiti organizacijske skupine i u Velikoj Mladi te u Ščitarjevu, gdje očekuje pomoć lokalne zajednice i stanovnika, prvenstveno roditelja. Uz izviđački pozdrav: “Budi pripravan!” … i odredski poklik: “Čast svakome – Tur nikome!” … upučujemo Vam poziv: Pridružite nam se! :)
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: marinko tur - Travanj 16, 2011, 01:55:01 poslijepodne
Da, ovo gore uistinu jest oproštajno Powellovo pismo, ali doma imam i jedno pismo (nadam se da cu ovaj vikend pretipkat) koje je napisao isključivo Hrvatskim izviđačima koji su mu pisali povodom njegovog rođendana. Uskoro cu dodat i "kodeks" koji mi u izviđačima zovemo Zakoni poletaraca/ izviđača te obećanje istih... dok ja to ne stavim na strancu evo ovdje copy/paste
Zakoni izviđača
1. Izviđač je dobar drug, vedar i društven 2. Izviđač poštuje roditelje i starije, a pomaže mlađima i slabijima 3. Izviđač stalno uči i primjenjuje stečena znanja 4. Izviđač je koristan član zajednice u kojoj živi 5. Izviđač je čestit, uljudan i nesebičan 6. Izviđač je vrijedan, ustrajan i cijeni rad 7. Izviđač voli prirodu, upoznaje ju i čuva 8. Izviđač odgovorno izvršava zajedničke odluke 9. Izviđač cijeni i razvija duhovne i kulturne vrijednosti 10. Izviđač skrbi o svom zdravlju i tjelesnoj sposobnosti, i kloni se štetnih navika 11. Izviđač čuva čast i ugled svoje udruge i cijelog izviđačkog pokreta 12. Izviđaču je čast da mu vjeruju
Zakoni poletaraca
1. Poletarac je dobar drug, pravedan i hrabar 2. Poletarac poštuje svoje roditelje i starije 3. Poletarac dobro uči. vrijedan je i nesebičan 4. Poletarac voli i čuva prirodu
Dajem časnu riječ da ću:
- voljeti i upoznavati svoju domovinu - poštovati Božje zapovjedi - uvijek pomagati ljudima - živjeti i raditi po izviđačkim Zakonima.
Obećajem da ću:
- voljeti i upoznavati svoju domovinu - poštovati Božje zapovjedi - ispunjavati zakone poletaraca i - svaki dan učiniti nešto dobro
Temeljna načela izviđačkog-skautskog pokreta:
1. Lojalnost prema svojoj domovini, usklađena s promicanjem lokalnog, nacionalnog i međunarodnog mira, razumijevanja i suradnje 2. Sudjelovanje u razvoju društva, uz priznavanje i poštivanje dostojanstva drugog čovjeka i integriteta svijeta prirode 3. Privrženost duhovnim načelima, poštivanje religije koja ih izražava i prihvaćanje obveza koje iz toga proizlaze 4. Privrženost Obećanju i Zakonima poletaraca, odnosno Zavjetu i Zakonima izviđača 5. Odgovornost člana za razvoj samoga sebe.
Kroz svaku našu aktivnost trudimo se djeci dati na razmišljanje o mnogočemu... sad su aktualni potresi, na višednevnim aktivnostima čitamo edukacijske tekstove poput ovog: http://io-tur.hr/dva-prijatelja/ (http://io-tur.hr/dva-prijatelja/) i na taj način pobuđivati moralnu odgovornost prema sebi, bližnjima i cijeloj društvenoj zajednici, ali isto tako produbljivati i duhovnu dimenziju u djeci, da shvate da oko nas postoje različiti ljudi s različitim navikama, ali da smo u dubini svi jednaki i da ih se zbog toga netreba diskriminirati, vrijeđati i omalovažavati.
2. RAZVOJ DUHOVNIH VRIJEDNOSTI
Programski sadržaji i aktivnosti:
upoznavanje 3 temeljna principa skautizma: 1) dužnosti prema Bogu, 2) dužnosti prema drugima i 3) dužnosti prema sebi; sudjelovanje u jednom duhovnom-tradicionalnom događaju u svom mjestu ili užem zavičaju ("Betlehemskom svjetlu", Sv. Jurju - zaštitniku skauta, blagdanu zaštitnika grada i sl.); sudjelovanje u akciji organizirane pomoći drugim ljudima, u aktivnostima za stjecanje zdravih navika; upoznavanje opasnosti za vlastito zdravlje i sigurnost i upoznavanje svoje osobe.
Odgojni zadaci:
postupno razumijevanje skautskih-izviđačkih principa kod djeteta kao osnova za građenje budućih duhovnih i vrijednosnih kriterija u životu; prihvaćanje pozitivnih primjera ponašanja koji se protežu čitavim izviđačkim okruženjem za poletarca; razvoj djeteta uz postupno razumijevanje i prihvaćanje skautskih principa, zakona i obećanja kao etičkog usmjerenja.
Evo da neljepim sve tu ... ovdje još možete pročitat nešto o sistemu izviđača... http://io-tur.hr/molitva-i-pismo-vode/ (http://io-tur.hr/molitva-i-pismo-vode/)
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Josip - Travanj 18, 2011, 10:45:40 prijepodne
Sa svog kompjutera ne mogu doći na forum Velike Gorice kao registrirani korisnik. Dobivam obavijest: Nije uspjelo učitavanje jezične datoteke 'Shoutbox.croatian-utf8' Nadam se da će problem ubrzo biti riješen. :)
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: Josip - Travanj 18, 2011, 01:35:01 poslijepodne
Rečeno je: Trebamo biti ljubitelji svijetla bez obzira iz koje svjetiljke dolazi. Ruža je lijepa bez obzira u kojem vrtu cvijeta. Moramo tražiti istinu bez obzira iz kojeg izvora dolazi.
Sa svakog gledišta čovječanstvo prolazi kroz revolucionarne promjene, bilo u vladi, zakonu, znanosti ili industriji. Stari standardi etike, moralnih pravila i metode življenja u prošlosti nisu dostatni za današnje doba. Licemjerje i dogmatska oponašanja starih vjerovanja postali su uzrokom neprijateljstava.
Gledamo li televiziju, komuniciramo li s našom okolinom, čitamo li i listamo novine, slušamo li krajem uha reklame, vanjski svijet postepeno djeluje na nas i nezamjetljivo donosi svoje vrijednosti i norme ponašanja. I djeca su također podložna tim utjecajima. Stoga je vrlo važna, a da bi bila vrlo dobra, precizno razrađena, sistematska, prilagođena duhovnom uzrastu djeteta duhovna edukacija, koja daje djeci visoke standarde i vrijednosti, uči ih misliti i promišljati o duhovnim zakonima, pomaže razvijati pohvalne navike. Sveti spisi posjeduju ogromnu stvaralačku silu i sposobni su djelovati na ljudsko srce i oplemenjivati ga. Baha'u'llah kaže: Svijetlo ljudi je pravda. Ne gasite ga suprotnim vjetrovima tlačenja i tiranije. Svrha pravde je pojava jedinstva među ljudima... Nikakav sjaj ne može se usporediti sa sjajem pravde. Uređenje svijeta i spokoj čovječanstva ovise o tome.
Naslov: Odg: Moralni i duhovni razvoj djece
Autor: amarkulin - Travanj 20, 2011, 11:00:51 prijepodne
Ajmo se mi s ovih teorijskih zasada spustiti u stvarni život. Evo jednog divnog primjera:
Tristin Saghin (9) spasio je život svojoj mlađoj sestri (2) oživjevši ju umjetnim disanjem koje je naučio gledajući film "Pad crnog jastreba". ... Mali heroj Tristin kaže da bi sve učinio za svoju sestru, iako mu nekada ide na živce. :-*