Mlačanin, ako se zauzimate da se kao "neutralno mišljenje" uzme u obzir i mišljenje iz Lomnice, D. Deverića, diplomirao teologiju ove godine, pun znanja i iskustva, pa očito na temelju bogatog iskustva piše:"Ovom „rodnom“ ideologijom uči se da osoba ima pravo birati svoj rod u odnosu na svoj spol te da se ima pravo iako je muško opredijeliti za ženski rod, tako da pripada ženskom rodu i obrnuto. Tko zna, možda će jednom doći vrijeme kada će čovjek moći izabrati da je traktor, jer će na to dobiti pravo, ako li ne, tužit će sve po redu za diskriminaciju." (
http://velika-gorica.org/hrvatska/hrvatska/prosvjed-igraaka-zbog-nasilnog-uvoenja-zdravstvenog-odgoja-u-kole)
III razred:
prepoznati potrebu brige o vlastitom tijelu i važnost pozitivnog odnosa prema njemu
iskazati što je prihvatljiv, a što neprihvatljiv tjelesni dodir
prepoznati promjene uloga rođenjem djeteta u obitelji
IV razred
opisati razliku između spola i roda, odnosno bioloških karakteristika te društvenih očekivanja i normi
prepoznati spolne/ rodne stereotipe u medijima
raspraviti spolne/ rodne uloge u razredu i obitelji
V razred
raspraviti kako mediji i internet stvaraju norme izgleda i ponašanja
raspraviti što su stidljivost, zbunjenost i druge neugodne emocije koje se pojavljuju u pubertetu vezane uz fizičke promjene
prepoznati spolnost kao sastavni dio cjelokupnog čovjekova života
objasniti masturbaciju kao sastavni dio ljudske spolnosti (objasniti pogrešnost nekad raširenih vjerovanja o njezinoj štetnosti)
prepoznati promjene (fizičke, spolne i psihičke) koje se događaju u pubertetu
povezati pojave mjesečnice i polucije sa spolnim sazrijevanjem
razlikovati unutarnje organe za razmnožavanje muškaraca (sjemenici, sjemenovodi, mokraćna cijev) i žena (jajnici, jajovodi, maternica, rodnica)
VI razred
razlikovati pojmove prijateljstvo, zaljubljenost, ljubav, bliskost, seksualna privlačnost
raspraviti kako se stvara bliski odnos između dviju osoba: što nas privlači, kako razumijemo sebe i svoje potrebe, kako izreći vlastite potrebe
opisati neugodne emocije u odnosima s vršnjacima (npr. odbijanje i razočaranje)
navesti i raspraviti pozitivne i negativne primjere napisa o seksualnosti mladih u medijima
prepoznati i raspraviti spolne/ rodne stereotipe vezane uz seksualno ponašanje prisutne u medijima
raspraviti način na koji pornografija prikazuje ljudsku seksualnost te muške i ženske seksualne uloge
VII razred
objasniti važnost razgovora o spolnosti
primijeniti u komunikaciji „ja“ poruke
raspravljati o vrijednostima i međusobnim odnosima
prepoznati pritiske i rizične situacije u prijateljskim/ partnerskim odnosima
prepoznati i odbiti vršnjačke pritiske i neželjena ponašanja vezana uz spolnost
dati primjer i diskutirati o rizičnim spolnim ponašanjima
prepoznati i protumačiti ulogu niskog samopoštovanja u rizičnim spolnim ponašanjima
prepoznati sličnosti i razlike među ljudima kada jer riječ o seksualnosti
raspraviti pojam seksualnih manjina i njihov položaj tijekom povijesti
prepoznati što je stigmatizacija i diskriminacija
prepoznati važnost prihvaćanja različitosti
VIII razred
izgraditi asertivnost i raspraviti zašto je važna u prevenciji seksualnih rizika
izraziti i jačati osobni integritet bez obzira na „popularnost“ (raspraviti cijenu „popularnosti“ među vršnjacima)
raspraviti utjecaj medijskih poruka i izgraditi pozitivnu sliku o vlastitom tijelu
definirati odgovorno seksualno ponašanje
vježbati korake donošenja odgovornih odluka
objasniti što znači "ne" u komunikaciji o spolnosti
prepoznati i definirati različite oblike nasilnoga seksualnog ponašanja (kako izbjeći situacije u kojima postoji rizik seksualne agresije)
raspraviti što znači biti seksualno biće i uključuje li to nužno seksualne odnose (snošaj)
pokazati na primjerima važnost komunikacije s partnerom za odgovorno seksualno ponašanje
raspraviti rizike preranog stupanja u seksualne odnose
raspraviti pitanje odgađanja seksualnih odnosa i pojam apstinencije
opisati gene kao nositelje nasljednih osobina
razlikovati spolno od nespolnog razmnožavanja
opisati značajke spolnog razmnožavanja (oba roditelja – žena/ ženka i muškarac/ mužjak, odnosno ženska jajna stanica i muška spolna stanica – spermij, raznolikost potomaka)
obrazložiti važnost genske raznolikosti za opstanak života
opisati kako muške spolne stanice (spolni kromozomi X i Y) određuju spol
povezati građu i ulogu spolnih organa
opisati menstruacijski ciklus
opisati pojavu menstruacije i polucije kao znak spolne zrelosti organizma i mogućnosti oplodnje
obrazložiti zašto spolnu zrelost treba pratiti odgovorno spolno ponašanje
povezati menstruacijski ciklus s plodnim i neplodnim danima
navesti osnovne načine kontracepcije
obrazložiti ulogu kontracepcije
opisati razvoj ploda prije rođenja
razlikovati pojmove trudnoća i porođaj
nabrojiti znakove trudnoće: izostanak mjesečnice, tjelesne promjene
opisati ulogu posteljice i pupčane vrpce
razlikovati pojmove zametak i plod
obrazložiti potrebu odgovornoga ponašanja u trudnoći
opisati značenje pojedinih razdoblja u životu čovjeka
opisati promjene na članovima obitelji i znancima tijekom različitih životnih razdoblja
usporediti tjelesno i spolno sazrijevanje
navesti sličnosti i razlike među spolovima
navesti spolno prenosive bolesti i njihove uzročnike
navesti načine prevencije prenošenja spolno prenosivih bolesti
istaknuti značenje spolnoga odnosa sa zaštitnim sredstvima
http://zdravstveniodgoj.com/uploads/multiple_upload/42981c0f-0224-e11d-581b-3d6b5ce720d6_Kurikulum%20zdravstvenog%20odgoja.pdfNisam prenio koliko je sati planirano za zdravstveni odgoj u kojem razredu, ali uglavnom, Mlačanin, dajte napišite što vam tu ne odgovara i što se ne bi smjelo po vama predavati u školi. Naravno u zdravstvenom odgoju djeca bi trebala učiti i o pravilnoj prehrani, tjelesnim aktivnostima te mentalnom zdravlju. Po nekima (ne velim vama) ni toga ne bi trebalo.
Evo vam materijala za razbijanje glave. Morti usput i najdete posel za malog Deverića, jadnik, diplomirani teolog, a bez posla.