Svakidašnje teme > Odgoj i obrazovanje

Očenaš na početku školske godine: Od pionira do ministranata

<< < (17/17)

Mlačanin:
 Pismo prof. Ljilje Vokić, ravnateljice VII. gimnazije na poćetku školske godine

Članak objavljen u " Glasnik srca Isusova i Marijina "





Što nudimo u školi, kakvi program, kakvi su odgojitelji i profesori?
 
To je bit obrazovanja! Svugdje u svijetu pa i u Hrvatskoj omogućene su prekvalifikacije zanimanja i cjeloživotno obrazovanje. Za novu školsku godinu u Hrvatskoj je predviđeno nekoliko novina. Nakon što su srednješkolski  profesori obavili „ klasifikacijske ispite“, tj. Državnu maturu besplatno, umjesto zahvale, nesporazum sindikata i Vlade „obećaje“ smanjenje plaća svima, napose onima koji imaju više radnog staža.
 
Kako se olako igra tuđim životnim situacijama! Sindikat nije reagirao kad su profesori dopodne dežurali na maturi, a popodne imali nastavu. Dežurstva nitko nije platio i tako su i jedni i drugi podcijenili profesorski rad. Sabor je izglasao nevjerojatnu  „novinu“ da se učenici na polugodištu ne ocjenjuju. Kao da nitko od onih koji su predložili i digli ruku za taj zakon nisu išli u školu.
Mora postojati kontinuitet u praćenju rada učenika , njegovo vrednovanje i ukazivanje ocjenama djetetu i njegovu roditelju što treba popraviti, a što treba obratiti pozornost i u čemu nadalje dobro ustrajati. Ionako postaje sve teže raditi u školi, a sad se ovim zakonom opet obezvrjeđuje struka. Svi upitani iz struke bili su protiv tog prijedloga zakona, ali sve je bilo uzalud. Možda bi najbolje bilo, da se malo našalimo,izdati svjedodžbe na početku
Godine pa smo svi mirni i tako će biti zaštićena dječja prava. A gdje su tu obveze?
 
Konstantna najava, gotovo prijetnja, uvođenja zdravstvenog odgoja  podsjetila me na one vježbe iz doba komunizma: „Ništa nas ne smije iznenaditi“, a na kraju nas je sve iznenadilo. Ne znam od kud ta gotovo patološka potreba pojedinca da tuđu djecu odgajaju u ovom ili onom duhu. Ta djeca imaju svoje roditelje! Ministarstvo obrazovanje dužno je iskontrolirati programe i nadopuniti ako u njima nešto nedostaje, kako bi stručne osobe mogle ostvariti ono što je u duhu vremena.
Što s tim, novčano dobro nagrađene, tzv. Nevladine udruge imaju? Ništa osim materijalnog interesa!
 
Na kraju, digla se silna hajka i na vjeronauk. Radosna što pri upisu imamo, i ne samo naša škola, nego i druge, povećan broj učenika koji su upisali vjeronauk. To je odgovor  na svako nasilje nad vlastitim i obiteljskim izborom. S toga  se zalažem da se u sedmom i osmom razredu osnovne škole, kao i trećem i četvrtom gimnazije uvede ili omogući veći broj izbornih predmeta, rasterete programi jer bi izbornom nastavom učenici već bili usmjeravani kako u srednju školu tako i na fakultete. Stekla bi se opće naobrazba, a izborom predmeta slijedili bi se osobni darovi i interesi.
 
Prof. Ljilja Vokić Ravnateljica VII. gimnazije

Navigacija

[0] Lista Poruka

[*] Prethodna stranica

Idi na punu verziju