Autor Tema: Zdravstveni odgoj u školama  (Posjeta: 126649 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Mlačanin

  • Global Moderator
  • Jezerača
  • *****
  • Postova: 3550
  • Karma: +3/-1
  • Spol: Muški
  • Još uvijek ne znam neke važne stvari, o voću, ženi
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #30 : Prosinac 10, 2012, 05:16:41 poslijepodne »
Gospon Jaguar, vidite da slijedi!!

Naše selo Mlaka je ,nekad kršteno
Jer u njemu bilo je bara,močvara
Al se sinci rodili,bare su zavozili
Nema više močvara ,bara nit blata....

Offline Mlačanin

  • Global Moderator
  • Jezerača
  • *****
  • Postova: 3550
  • Karma: +3/-1
  • Spol: Muški
  • Još uvijek ne znam neke važne stvari, o voću, ženi
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #31 : Prosinac 10, 2012, 05:53:47 poslijepodne »
Iz svega ovoga kaj sam posložil kak je koko-vg pisao ispada da je davnih dana Bilaj bio u pravu da koko-vg laže.
Sad je pročital, sad niije pročital – to sam piše nisam ja izmislil!
Druga stvar ne odgovara na ni jedan argument nego uvijek otvara druga piatnja koja nemaju veze sa temom.
Da si bilo kaj pročitao , pa i ono kaj je dalo ministarstvo , kao roditelj bi imao razloga za zabrinutost!
Zato ti koko-vg preporučam da lijepo ohladiš, da ne vrijeđaš i ne provociraš kako već je tvoj običaj.
U pravu je Sledgehammer da si se stalno provlačio bez opomena i kazni za svoje provokacije.
I kaj je najvažnije uz sve još i vrijeđaš! Kad se tak postupi prema tebi, tada sliniš kao malo dijete. Vrijeme za odrasta nekima ne prestaje nikada.nje

Mlačanin, vi ste moderator ? 

Očito ste "čitali" zdravstveni odgoj, mada ne znam kako je to moguće. Vrijeđanje je kad napišem link i ime i prezime vjeroučiteljice koja je digla frku oko zdravstvenog odgoja, ili ime nezaposlenog teologa iz Lomnice koji se potrgao pišući o problemu zdravstvenog odgoja, a ima toooooliko iskustva, puuuuno godina je iza njega ...  a diplomiral je ove godine.   To je provociranje ?  Smeta vas kad napišem da ima puno ljudi koji ne misle kao vi ?  O Vašem provociranju da slinavim kao malo dijete, te da sam se provlačio po forumu bez opomena, samo ću još jednom postaviti vam pitanje ... Vi ste moderator ?

 

Opet izvrćeš činjenice? samo potvrđuješ moje navode u vezi forumaša Bilaja kojeg si ti otjerao sa foruma.

Tebe se ne može provocirati, a uistinu to i ne želim.
Iznosim činjenice na koje nemaš razumne kometare kao roditelj. To je bitno, i namjera, a ne nikave provokacije prema tebi.
Naše selo Mlaka je ,nekad kršteno
Jer u njemu bilo je bara,močvara
Al se sinci rodili,bare su zavozili
Nema više močvara ,bara nit blata....

Offline Mlačanin

  • Global Moderator
  • Jezerača
  • *****
  • Postova: 3550
  • Karma: +3/-1
  • Spol: Muški
  • Još uvijek ne znam neke važne stvari, o voću, ženi
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #32 : Prosinac 10, 2012, 05:54:48 poslijepodne »
Roditeljima svejedno!?
Masturbacija;
● U seksualnom činu nema morala, to je samo fizički čin;
● Pornografija;
● Indirektno se promiče promiskuitetno ponašanje i raniji ulazak u spolne odnose;
● Kako staviti i koristiti kondom;

Roditeljima svejedno!?!
● Kako koristiti pilule;
● Različiti ‘pristupi’ pobačaju;
● Predstavljanje homoseksualnog čina kao potpuno naravnog;
● Definiranje istospolnih zajednica brakom i izjednačavanje s bračnom zajednicom muškarca i žene (3. razred srednje škole);
● ‘rodna’ ideologija. Spolni čin, samo fizički čin…???
● Ne može se o spolnom činu i spolnom ponašanju govoriti samo ZNANSTVENO, to je sfera dubokih ljudskih osjećaja i vjerovanja.
● Čistoća, ćudoređe, odgovornost, spolni čin kao prenošenje života...
● Primjer: četrnaestogodišnja kći kaže svojim roditeljima: „ Evo mama, tata, danas sam spavala s jednim, sutra ću s drugim, koristim svaki oblik kontracepcije i osjećam se spremnom – to je samo fizički čin” 
KAKO BISMO SE MI KAO RODITELJI OSJEĆALI...???
 
Što u kojem razredu...
Neki dijelovi iz 4. modula ‘spolna/ rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje’ u sklopu kurikuluma zdravstvenog odgoja: Broj sati se odnosi na cijelu godinu i održava se na satu razrednika.
 
Tjelesni dodiri...u
3. razredu osnovne škole (2 sata)
● Iskazati što je prihvatljiv, a što neprihvatljiv tjelesni dodir.
Razlika između roda i spola u 4. razredu osnovne škole (2 sata)
● opisati razliku između spola i roda, odnosno bioloških karakteristika te društvenih očekivanja i normi
● prepoznati spolne / rodne stereotipe u medijima
● raspraviti spolne / rodne uloge u razredu i obitelji

Objasniti masturbaciju u 5. razredu osnovne škole (2 sata)
● objasniti masturbaciju kao sastavni dio ljudske spolnosti (objasniti pogrješnost
nekad raširenih vjerovanja o njezinoj štetnosti)

Rodni stereotipi i pornografija u 6. razredu osnovne škole (4 sata)
● prepoznati i raspraviti spolno / rodne stereotipe vezane uz seksualno ponašanje
prisutne u medijima
● raspraviti način na koji pornografija prikazuje ljudsku seksualnost te muške i ženske
seksualne uloge

Seksualne manjine u 7. razredu osnovne škole (3 sata)
● dati primjer i diskutirati o rizičnim spolnim ponašanjima
● prepoznati sličnosti i razlike među ljudima kada jer riječ o seksualnosti
● raspraviti pojam seksualnih manjina i njihov položaj tijekom povijesti
● prepoznati što je stigmatizacija i diskriminacija

Odgovorno seksualno ponašanje u 8. razredu osnovne škole (4 sata)
● definirati odgovorno seksualno ponašanje
● vježbati korake donošenja odgovornih
odluka
● pokazati na primjerima važnost komunikacije s partnerom za odgovorno seksualno
ponašanje
● raspraviti rizike preranog stupanja u seksualne odnose
● raspraviti pitanje odgađanja seksualnih odnosa i pojam apstinencije

Spolni čin potpuno normalan za 15 godišnjakau 1. razredu srednje škole (4 sata)
● objasniti SPI i rizike ranog stupanja u seksualne odnose
● opisati djelovanje, prednosti i nedostatke različitih metoda kontracepcije
● raspraviti važnost donošenja autonomne i odgovorne odluke o stupanju u seksualne odnose (što znači biti spreman / na?)
● obrazložiti važnost dogovora o odgovornom seksualnom ponašanju s partnerom

Spolni čin potpuno normalan za 15 godišnjakau 1. razredu srednje škole (4 sata)

● usporediti različite stavove o seksualnosti i uporabi zaštite
● protumačiti pojam i važnost intimnosti u vezi
● raspraviti o načinima prevladavanja spolno / rodnih stereotipa
● analizirati prikaz seksualnosti u pornografiji: Kako pornografija prikazuje žene, kako muškarce? Kako utječe na adolescente?

Najvažnije: zaštita u 2. razredu srednje škole (4 sata)
● demonstrirati vještinu komuniciranja o vlastitim potrebama (onoga što želiš i onoga što ne želiš)
● obrazložiti važnost odgovornoga spolnog ponašanja (zaštita)
● usporediti različite vrste zaštite i ulogu stavova pri razvijanju navike
● raspraviti moguće poteškoće pri dogovaranju o uporabi zaštite

Promjena definicije obitelji u 3. razredu srednje škole (5 sati)
● definirati odgovorno roditeljstvo
● usporediti medicinska, religijska i feministička stajališta o prekidu trudnoće
● opisati suvremene promjene vezane uz brak (kasnije stupanje u brak, porast rastava,
kontroverze vezane uz istospolni brak) i obitelj (različiti tipovi obitelji)
● analizirati različite pristupe (znanstveni, religijski i aktivistički) ljudskoj
homoseksualnosti
● razlikovati pojmove transseksualnost i transrodnost

Preporučena literatura
radikalno se nameće kao općeprihvatljivo

Učitelji i profesori NEMAJU PRAVO na osobni stav!
● “Zdravstveni odgoj nije ništa što izlazi iz područja struke i znanosti. Sve drugo,
pitanje osobnih stavova i opredjeljenje je jednostavno nešto što ne smije ni na koji
način određivati vaš odnos prema zdravstvenom odgoju” – poručio je sa
skupa u Zagrebu Vinko Filipović, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje

Štulhofer – seksologija - škole
● Jedan od autora Kurikuluma zdravstvenog odgoja Aleksandar Štulhofer ustvrdio je da će naglasak, u sklopu zdravstvenog odgoja, modula spolno / rodna ravnopravnost i
odgovorno seksualno ponašanje, biti postavljen u tri cjeline:
- odgojno socijalno ponašanje,
- spolno-rodna ravnopravnost
- razumijevanje socijalne različitosti.

Uskoro priručnik... i praćenje
● Cilj je povećati informiranost i razumijevanje činjenica o ljudskoj spolnosti, razviti pozitivne stavove o seksualnosti i senzibilizirati za različitosti.
● Optimalni scenariji provođenja zdravstvenog odgoja, ustvrdio je A. Štulhofer, bio bi kada bi se što prije tiskao priručnik za učitelje i nastavnike, u kojem će svaki modul
biti opisan, odnosno kako će se koji sat i sadržaji provoditi.
● Također, zaključio je A. Štulhofer, važna će biti i edukacija učitelja i nastavnika, postupak uvođenja i kontinuirana evaluacija.

Tko i što stoji iza ovoga
● Kulturna revolucija potaknuta od strane relativističkih, liberalnih i sekularnih znanstveno-aktivističkih krugova
● Uvodi se sekularna religija i kontrola odnosno preodgoj NAŠE djece, bez nas –
Roditelja

To je ‘znanstveno’!!!
● U argumentacijama ministra i njegovih suradnika koriste se riječi da je program
‘znanstveno utemeljen”, da su ga izradili ‘znanstvenici’, i ‘stručnjaci’.
● To smo vidjeli: Queer Zagreb, CESI, Castro, Klein, Štulhofer...
● Ali ti znanstvenici imaju svoju ideologiju... i dnevni red.
● Zašto nisu uključeni znanstvenici i stručnjaci koji imaju drukčije (konzervativnije) stavove?

‘Nove vrijednosti’
● Ovaj program nije moralno neutralan, nije lišen svjetonazora, kako to tvrdi MZOS.
● Upravo suprotno: Ovaj program nameće svjetonazor koji negira i ignorira sve
općeljudske vrijednosti.
● Ovaj program nameće svjetonazor koji je suprotan vrijednosnom sustavu većine
roditelja.

Što je rješenje?
● IZBOR između dvaju programa spolnog odgoja
● Vjeronauk je izborni...
Naše selo Mlaka je ,nekad kršteno
Jer u njemu bilo je bara,močvara
Al se sinci rodili,bare su zavozili
Nema više močvara ,bara nit blata....

Zagorec BP

  • Gost
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #33 : Prosinac 10, 2012, 06:58:19 poslijepodne »
Treba maknuti i vjeronauk iz škola. Tko želi vjeronauk, neka ide u vjersku zajednicu koja ima to organizirano. Dajte više prirodnih znanosti, a manje laprdanja o nečemu što je nedokazivo. Trebaju nam inženjeri, doktori, tehničari..., a ne popovi. Obrazovani ljudi nisu podložni praznovjerju.

Ma dobro veliš. Ali zakaj tvrdiš da svečenici nisu obrazovani?

Krivo sam se izrazio. Svećenici su i te kako dobro obrazovani, samo što svoj talent u stjecanju znanja iskorištavaju na drugačiji način. Nažalost sada nikakva molitva ne pomaže da se pokrene bilo kakav ekonomski napredak. Ne pomaže klečanje niti filozofiranje. Ali tu su valjda i saborski zastupnici isti ili slićni.

Dakle, svećenici su jako dobro školovani ljudi, filozofi sa kojima je bolje ne ulaziti u raspravu jer su tijekom školovanja ušli u tajne psihologije ljudi i vještine manipuliranja informacijama i znanjima i ima ih velika većina koji su stvarno vrijedni, dobri, pošteni ljudi koji vole ostale ljude i u tom smislu pomažu ljudima kao vrsni psiholozi. Pomažu ljudima koji su izgubili svaku nadu, ali ja na sreću još imam nadu u nekakav život koji možemo organizirati znanstvenim pristupom.

Ovaj post o tome da treba maknuti vjeronauk iz škole je moj svojevrsni revolt, jer se na takvim predmetima ocjenjuje poznavanje povijesnih/biblijskih spisa, a i troše satnicu. To je odličan predmet za one koji nastavljaju u tom smjeru, a etika koja je slična, ali je više svjetovna, se može podesiti da između ostalog opisuje i vjeru.
Ja osobno nisam zainteresiran za vjeru, a u etici sam naučio da većina uvijek nadglasava manjinu, bez obzira što je ta manjina možda u pravu. Tek naknadno, sa nekim vremenskim pomakom je moguće uvidjeti tko je bio u pravu.
U obrazovanju naše djece je bilo svakakvih eksperimenata, pa i ja sam bio dijete i učio sam marksizam, TIPSS (teorija i praksa socijalističkog samoupravljanja), sa veseljem išao na vjeronauk u crkvu u Stenjevcu i kasnije u Vellikoj Gorici, ali ni jedno od toga mi na kraju nije leglo niti me se dojmilo kao neka univerzalna istina. Razočarao sam se u sve te sustave i sada na kraju samo vjerujem u stvari koje nekako mogu vidjeti.

Odmaknuo sam se od teme, jer tema je zdravstveni odgoj gdje autori tog "eksperimenta" u najboljoj namjeri (bar oni tako misle, kao što su svi sustavi do sada mislili o sebi) žele uputiti naš podmladak u život, recimo to tako. Možda smo još uvijek neka staromodno društvo ili možda demokracija ipak nije za nas. Nazadujemo valjda u svim smjerovima u kojima pokušavamo krenuti. A možda sam ja ipak malo pesimista, pa to doživljavam na neki drugačiji način. Netko bi otišao u kino, netko u crkvu, a ja se zavućem u garažu i nešto radim kada mislim da se stvari ne pomiču sa mrtve točke.

No na kraju zaključak, kojim demantiram samog sebe u postu, da obrazovani ljudi nisu podložni praznovjerju: "Svećenici su vrlo dobro obrazovani ljudi, ali ipak (i na sreću) samo ljudi ".


Offline BobRock

  • Administrator
  • Jezerača
  • *****
  • Postova: 1750
  • Karma: +0/-0
  • Spol: Muški
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #34 : Prosinac 10, 2012, 07:11:43 poslijepodne »

Krivo sam se izrazio. Svećenici su i te kako dobro obrazovani, samo što svoj talent u stjecanju znanja iskorištavaju na drugačiji način.
...
No na kraju zaključak, kojim demantiram samog sebe u postu, da obrazovani ljudi nisu podložni praznovjerju: "Svećenici su vrlo dobro obrazovani ljudi, ali ipak (i na sreću) samo ljudi ".
Mudro zboriš, Zagorec. Interesantno te čitati, nadam se da buš se više uključil u diskusije.   :)

Offline koko-vg

  • Jezerača
  • ******
  • Postova: 2881
  • Karma: +0/-0
  • Mr - Lu= 15 ? HA HA HA !
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #35 : Prosinac 10, 2012, 08:00:03 poslijepodne »
Mlačanin, žalosno je da se vas, kao moderatora mora opominjati jer činite greške, a osobno ste i mene opominjali čim bih prenio neki članak, bez da sam naveo izvor, odnosno link na tu stranicu.  Opet ciirate nekog u mantiji i tvrdite da je to neutralni izvor, poput one vjeroučiteljice ili besposlenog teologa ?   Opominjan sam i zbog drugih ljudi koji nisu tu, a sad mi pod nos stavljate Bilaja i njegovu uzrečicu "Koko laže, zašto koko laže"  Toliko je puta to ponovio da ste mu i vi povjerovali. Što god da sam napisao, Bilaj je rekao da lažem, a vi prihvatili zdravo za gotovo. Na koncu, vi meni velite da se smirim i da ne provociram, a vi to radite cijelo vrijeme.   
... Nagađali su, sudili, prezirali, a ne poznaju me !!! lagali, izmišljali, neka su ... bili su, jesu i ostat će nebitni.

Offline koko-vg

  • Jezerača
  • ******
  • Postova: 2881
  • Karma: +0/-0
  • Mr - Lu= 15 ? HA HA HA !
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #36 : Prosinac 11, 2012, 05:07:19 poslijepodne »
Evo i komentara s drugih portala gdje se komentira Bozanićeva izjava da je Zdravstveno odgoj štetan i razara čovjeka ... (http://www.vecernji.hr/komentar/485764/)

... Nije stvar u tome da zdravstveni odgoj opasan za čovjeka već u tome da je opasan za crkvu. Mogla bi djeca čuti i drugo mišljenje.

... ako je riječ o tako važažnoj temi i važžnom pitanju, onda je za to potreban konsenzus građana."
Dali ste tražili konsenzus građana kada ste potpisivali vatikanski ugovor vrijedan 300 milijuna kuna godišnje a koji se ne može raskinuti???

... gospodine Bozaniću, ako možda niste znali, trenutno smo u 2012. godini, ovo nije Vatikan nego Hrvatska, sekularna država, prošla su vremena srednjeg vijeka kada je vaša organizacija spaljivala i razapinjala one koje ne misle isto kao vi, imate svoje ovčice i učite ih u crkvama šta god mislite da je istina, nas ostale ostavite na miru...

... Koja demagogija!Ja u biti ne vidim razliku izmedju crkve i talibana osim predznaka.
Za njih je najbolje da je vrijeme stalo i da se nista ne dogadja.Oni na svom prijestolju a ponizni narod na koljenima koji slusa,cuti i crnci.

... I tko to priča o demokraciji? Crkva?
Ako je negdje nema, onda demokracije nema u Crkvi.

... Zdrastveni odgoj je odlična stvar.
Barem će djeca naučiti o seksualnosti, funkciji spolnih organa, mastrubaciji i higijeni čovjeka za koju je sigurno neće naučiti na vjeronauku i od svojih neiskusnih roditelja.
Treba djecu naučiti prije nego što bude kasno.
Ako ovaj predmet osvijesti i spriječi maloljetnu trudnoću PUNO je pomogao i postigao.

... neka se crkva bavi duhovnim temama, iako je njima lakše manipulirat ljudima kad su neobrazovani i nepismeni

... nije ovdje stvar o politici. Odgoj najvrjednijeg sto imamo, nase djece, nije politika. Ne smije biti. Usadjujemo im moral, postenje, plemenitost. Te su vrijednosti temelj nauka katolicke crkve ciji kler i svecenstvo nisu dosljedni tom nauku, nerijetko ga izvrgavaju ruglu, kao sto je slucaj s oniksom kojeg spominjes. Ne pada mi napamet braniti bilo sto sto odudara od Kristovog ucenja.

Nema više namjeru polemizirati s moderatorom Mlačaninom i bivšim moderatorom, barem ne o ovoj temi. Laku noć.
... Nagađali su, sudili, prezirali, a ne poznaju me !!! lagali, izmišljali, neka su ... bili su, jesu i ostat će nebitni.

Offline Mlačanin

  • Global Moderator
  • Jezerača
  • *****
  • Postova: 3550
  • Karma: +3/-1
  • Spol: Muški
  • Još uvijek ne znam neke važne stvari, o voću, ženi
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #37 : Prosinac 11, 2012, 05:44:42 poslijepodne »
http://www.bitno.net/lifestyle/znanost-i-tehnologija/mitovi-i-cinjenice-o-zdravstvenom-odgoju/
Mitovi i činjenice o zdravstvenom odgoju
Nije trebalo čekati službeno uvođenje zdravstvenog odgoja u škole kako bi se znalo  da se radi o još jednom eksperimentu sa svim izgledima da i ovaj put propadne. To se moglo naslutiti i zaključiti još davno kad je ministarstvo oformilo povjerenstvo za izradu zdravstvenog odgoja i kad su krenule izjave nadležnih stručnjaka o tome kakav program se sprema.
Iako smo imali prilike čuti te međusobno kontradiktorne izjave, dobro je još jednom podsjetiti na njih.
Imamo najprije ministra Jovanovića koji kaže: Kurikulum je utemeljen na struci i znanosti i time sigurno nije povrijeđeno ničije ustavno pravo. Radi se o usvajanju vrijednosnih stavova, koji mlade vode prema slobodi.
Zatim imamo člana Povjerenstva, ginekologa Dubravka Lepušića, koji pak kaže da je cilj zdravstvenog odgoja davati djeci informacije bez vrijednosnog suda: Ja znam reći kako su svjetonazorski i vjerski pogledi “za po doma”, a ne za nastavni program. Za to je znanost. Mi ćemo, konkretno, tijekom zdravstvenog odgoja reći djeci da postoji apstinencija, koju posebno promiče religija, a da za seksualno aktivne postoje kondomi, čiju upotrebu medicinska struka smatra seksualno odgovornim ponašanjem.
Lepušić se još ranije oglasio s izjavom: Moja je teza ne izmišljati toplu vodu, nego uzeti dijelove od najboljih, poput Skandinavaca  koji seksualnu edukaciju imaju već 45 godina, i prilagoditi našim uvjetima.
Onda se javi i ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović: Zdravstveni odgoj nije ništa što izlazi iz područja struke i znanosti. Sve drugo, pitanje osobnih stavova i opredjeljenje je jednostavno nešto što ne smije ni na koji način određivati vaš odnos prema zdravstvenom odgoju.
A da glavni protagonisti još uvijek nisu međusobno raščistili što zapravo žele od zdravstvenog odgoja potvrđuju i najnovije izjave Filipovića i Lepušića u jednom dnevnom listu od prije nekoliko dana. Kaže tako dr. Lepušić da je kurikulum mješavina skandinavskog i američkog zdravstvenog odgoja pa nastavlja: Ja sam za apstinenciju do petnaeste, ali govoriti onima koji imaju 16, 17, 18 o apstinenciji je glupo jer oni to neće napraviti. [...] Druga strana ne želi da se o tome priča jer zagovaraju apstinenciju, ali realan život je takav da se malo tko doista tako ponaša… Mnoge rečenice koje izgovaraju protivnici programa spadaju u srednji vijek.
 
I na kraju Filipović: Program su radili stručnjaci koji nisu ideološki indoktrinirani i on nije ni konzervativan ni liberalan, već je utemeljen na znanstvenim spoznajama, na školskoj medicini i struci. To je razlog zašto nismo htjeli uključiti udruge ni liberalne niti konzervativne provenijencije. Odgoj prepuštamo roditeljima, nikako ne želimo svjetonazorski nuditi vrijednosne stavove.
Dakle imamo ministra koji bi uvodio vrijednosne stavove, onda imamo dr. Lepušića koji ne bi uvodio vrijednosne stavove i koji bi malo apstinirao pa malo ne bi, pa bi malo skandinavskog pa malo američkog modela, i na kraju imamo ravnatelja Filipovića koji bi zabranio osobnim stavovima da utječu na odgoj.
No uza svu nesuvislost i proturječnost ovakvih izjava, iz njih se ipak mogu iščitati tri temeljne poruke:
Program zdravstvenog odgoja znanstveno je utemeljen i vrijednosno neutralan;
Skandinavski i američki model zdravstvenog odgoja je najbolji;
Prezervativ je najučinkovitije sredstvo zaštite protiv neželjene trudnoće i spolno prenosivih bolesti.
Idemo ukratko analizirati i preispitati svaku od ovih poruka.


Je li program zdravstvenog odgoja znanstveno utemeljen i vrijednosno neutralan?Velik dio programa je neupitan i nije sporan, poput pravilne prehrane, higijene, prevencije ovisnosti i prevencije nasilja. Sporan je modul o spolno/rodnoj ravnopravnosti. Naime već se iz letimičnog pregleda i usporedbe preporučene literature za pojedine module lako uočava golemi nesrazmjer između udžbenika modula Spolno/rodna ravnopravnost i ostalih modula. Dok su primjerice izdavači literature modula Živjeti zdravo Kineziološki fakultet, Zavod za javno zdravstvo, Školska knjiga, Zavod za primijenjenu i opću kineziologiju, dakle sve redom renomirane znanstvene i obrazovne institucije, dotle većinu izdavača  modula Spolno/rodna ravnopravnost čine Queer Zagreb, CESI Zagreb, Ženska soba Zagreb, Centar za mir, nenasilje i ljudska prava, B.a.b.e. Zagreb, Forum za slobodu odgoja, dakle liberalne, feminističke, homoseksualne i lezbijske udruge.[/size]
Kako u ovom članku praktički nije moguće detaljno analizirati sve udžbenike, ovdje ću se pozabaviti udžbenikom Uvod u ljudsku seksualnost iz dva razloga: prije svega jer se radi o eklatantnom primjeru priručnika koji je, za razliku od većine ostale preporučene literature, prvenstveno napisan za seksualnu edukaciju u školama, a i zbog toga jer ovaj priručnik jasno pokazuje kakav svjetonazor stoji iza ovog programa.[/size]
Dakle radi se o priručniku u kojemu se već na početku tvrdi kako uključuje vrijednosti, pretpostavke i uvjerenja na kojima je zasnovan ovaj plan o seksualnoj edukaciji pa stoga i prvo poglavlje nosi naslovVrijednosni stavovi i spoznaje. Osim toga, zanimljiva je činjenica koja se može pročitati na zadnjoj stranici u impressumu: Publikacija “Uvod u ljudsku seksualnost” dio je programa zdravstvene edukacije za osnovne i srednje škole zemalja Srednje i Istočne Europe, a temelji se na materijalima i idejama koje je originalno kreirao Open Society Institute – New York. Inače ovaj priručnik za hrvatsko izdanje priredio je Forum za slobodu odgoja, dakle udruga čiji je program u vrijeme dok su roditelji još imali pravo birati odgoj za svoju djecu, izabralo svega 11,28% roditelja. (Ali izgleda da u Hrvatskoj ni matematika više nije egzaktna znanost, jer je evo 11,28% jače od 88,72%)[/size]
Zanimljivu terminologiju priručnik koristi kada definira smisao ljudske seksualnosti: pa tako imamo mehanizam za produženje vrste, seksualni užitak kao primarni razlog za seks, a naša seksualnost nije “prirodna”, već je odraz vremena i kulture u kojoj živimo (!?). Za masturbaciju se između ostalog kaže kako može biti važno edukativno sredstvo, a kod definiranja promiskuiteta učenicima se sugerira ne samo da ne postoji kriterij prema kojem bi bilo moguće odrediti granicu nakon koje počinje promiskuitetno ponašanje nego im se na perfidan način sugerira i promiskuitet njihovih roditelja:[/size]
Promiskuitetnima obično nazivamo osobe koje imaju više seksualnih partnera od nas ili pak one koje imaju više partnera no što mislimo da bi bilo dobro za njih. Na taj način nekoga ocrnjujemo samo zato što se ne ponaša jednako kao mi. Istom logikom, promiskuitetnima bi trebalo smatrati i naše roditelje, usporedimo li ih s njihovim bakama i djedovima.[/size]
U poglavlju Kontracepcija i abortus u rubrici “Savjeti učitelju” doslovce stoji sljedeće: Nemojte spominjati postotke djelotvornosti kontracepcijskih metoda, ali svakako navedite da su prirodne metode najnepouzdanije. Učenici često traže tu informaciju. Ona nije tako korisna kako oni misle (!?).[/size]
No možda upravo tekst kojim priručnik opisuje prezervativ najrječitije govori na koji način ljudsku seksualnost poima ovaj zdravstveni odgoj:[/size]
Kondomi/prezervativi su kontracepcijska sredstva za muškarce. Imaju rok primjene, napravljeni su od gumene mase, a najbolji su oni od lateksa jer na najbolji način sprečavaju spermu. Mnogi se prave s mazivom (često spermicidom) koje olakšava prodiranje penisa za vrijeme snošaja i koje može uništiti spermu. Ako se s kondomom koristi i mazivo, ono bi trebalo biti bazirano na vodi, jer petrolejski bazirano mazivo može oslabiti prezervativ. Mnogi se prave sa spremnikom što omogućava prostor između prezervativa i penisa. Prezervativ se stavlja na ukrućeni penis, prije kontakta s vulvom i prije no što se izbaci predejakulacijska tekućina… Mnogi muškarci ne znaju kad će se dogoditi ejakulacija, tako da je važno vremenski odrediti upotrebu prezervativa. Prezervativ s treba zadržati na penisu dok se izvlači nakon snošaja, da bi bili sigurni od sklizanja.[/size]
Rok primjene, gumena masa, mazivo, snošaj, vulva, petrolejski bazirano mazivo, spermicid, spremnik, kontakt s vulvom, vremensko određenje upotrebe, sklizanje, izvlačenje… Dok sam čitao ovaj tekst na trenutak sam pomislio kako čitam upute za uporabu motokultivatora a ne nešto što bi trebao biti intimni odnos između dvije osobe.[/size]
Iz ovih nekoliko primjera mislim da je vidljivo kako se radi o izrazito tehnicističkom i redukcionističkom pristupu ljudskoj spolnosti koji šalje poruku da mladi ne mogu promijeniti svoje spolno ponašanje, da spolni odnosi sami po sebi nemaju nikakvo značenje a najodgovornijim spolnim ponašanjem smatra se korištenje prezervativa. Gotovo uopće se ne govori o utjecaju određenih spolnih ponašanja na kasnije formiranje braka i obitelji, da njihovo spolno ponašanje danas itekako ima veze s njihovom odlukom da imaju djecu sutra. Umjesto toga sve se vrti oko prezervativa, masturbacije, kontracepcije prije i poslije snošaja, orgazma, homoseksualnosti, biseksualnosti, spolnih bolesti.[/size]
Sigurno je da postoje roditelji koji žele odgajati djecu po ovakvom programu i protiv toga nitko ne bi trebao imati ništa protiv, ali očito je da ovakav program nipošto nije vrijednosno neutralan. Naprotiv, u suprotnosti je s vrijednostima i uvjerenjima većine roditelja.[/size]
Još jedan znakovit pokazatelj “vrijednosne neutralnosti” ovog programa svakako su izjave nekih od aktera čiji su udžbenici preporučena literatura  modula Spolno/rodna ravnopravnost. Pa je tako svojedobno predsjednica Foruma za slobodu odgoja Vesna Mihoković Puhovski izjavila: Koji puta se za dobrobit djece mora ići na žalost i protiv predrasuda i neznanja roditelja. To je prosvjetiteljstvo, to je dužnost prosvjete. Dakle osoba čija udruga u svom nazivu ima riječi “sloboda odgoja” ne dopušta roditeljima slobodu da izaberu odgoj za svoje dijete.[/size]
Na istom tragu je izjava Nataše Bijelić iz udruge CESI i koautorice priručnika Spol i rod pod povećalom: Živimo u društvu gdje je seks još tabu tema i većini roditelja je neugodno o tome pričati s djecom. Roditelji ne bi trebali biti glavni edukatori o seksualnosti – u drugim zemljama to je sustavna seksualna edukacija.[/size]
Ostaje nam dakle da vidimo kakve je rezultate polučila ta sustavna seksualna edukacija u drugim zemljama, s naglaskom na toliko hvaljeni skandinavski i američki model.[/size]
« Zadnja izmjena: Prosinac 11, 2012, 05:48:45 poslijepodne Mlačanin »
Naše selo Mlaka je ,nekad kršteno
Jer u njemu bilo je bara,močvara
Al se sinci rodili,bare su zavozili
Nema više močvara ,bara nit blata....

Offline Mlačanin

  • Global Moderator
  • Jezerača
  • *****
  • Postova: 3550
  • Karma: +3/-1
  • Spol: Muški
  • Još uvijek ne znam neke važne stvari, o voću, ženi
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #38 : Prosinac 11, 2012, 05:50:03 poslijepodne »
Nastavak prethodnog posta.


http://www.bitno.net/lifestyle/znanost-i-tehnologija/mitovi-i-cinjenice-o-zdravstvenom-odgoju/
Je li skandinavski i američki model zdravstvenog odgoja najbolji?Počnimo sa Švedskom. Radi se o zemlji s izrazito liberalnim stavovima prema seksualnosti adolescenata i koja veliku pozornost pridaje spolnoj edukaciji. Spolni odgoj poučava u školama već preko 50 godina. Pobačaj je dopušten sve do 18. tjedna trudnoće, besplatan je i ne traži se roditeljski pristanak. Savjetovališta o kontracepciji su besplatna i lako dostupna u klinikama za mlade i klinikama za planiranje obitelji. Prezervativi i oralna kontracepcija lako je i jeftino dostupna, a tzv. hitna kontracepcija (“pilule za jutro poslije”) prodaje se preko dobavljača. Kroz spolnu edukaciju pozitivno se vrednuju sve vrste spolnog ponašanja, a mnoge brošure za djecu koje izdaju homoseksualne udruge a čije tiskanje financira država ulaze u škole.[/size]
Finska provodi seksualnu edukaciju od 1970. a od 2001. ona je obvezni dio programa zdravstvenog odgoja. Prve informacije dobivaju se već u vrtiću, a petnaestogodišnjacima se dijele tzv. “introdukcijski seksualni paketi” koji sadrže informativni letak, prezervativ i ilustriranu ljubavnu priču.[/size]
U Americi se provodi tzv. Comprenhensive sex education u čijoj organizaciji provedbi izravno sudjeluju organizacije i institucije poput SIECUS-a (Sexuality Information and Education Council of the United States), zatim Advocates for Youth te Planned Parenthood. Oni također izrađuju programe za djecu predškolske dobi (neki od predviđenih sadržaja su i: Objasnite spolni odnos predškolcima, recite im kako imaju dijelove tijela koji kad se diraju donose ugodu, informirajte petogodišnjake, da svatko ima seksualne fantazije te da ljudi mogu iskusiti spolno zadovoljstvo na bezbroj načina.)[/size]
I kakvi su učinci takve edukacije koja navodno promiče “znanstveni seks”?[/size]
Prema nedavnom službenom izvješću koje je napravila REPROSTAT group (monitoring program Europske Unije za zdravstvo) te prema istraživanju objavljenom u časopisu Sexually Transmitted Infections (2002) te prema službenoj statistici o induciranim pobačajima za 2011. godinu koju izdaje švedska državna agencija za zdravlje i blagostanje učinci su slijedeći: Švedska je uz Veliku Britaniju zemlja s naviše tinejdžerskih pobačaja u Europi (19,8 pobačaja na svakih tisuću djevojaka),  sa značajnim porastom spolno prenosivih bolesti među tinejdžerima, osobito klamidije, s velikim porastom spolno rizičnih ponašanja. Osim toga zabilježen je i značajan porast pušenja te konzumiranja alkohola i droga.[/size]
Što se tiče Finske, to je zemlja koju mnogi vole isticati kao zemlju koja uspješno provodi seksualnu edukaciju i koja ima najnižu stopu spolno prenosivih bolesti. Vjerojatno smatraju uspjehom i to što u europskom prosjeku Finkinje najranije stupaju u spolne odnose. Međutim, finski Nacionalni institut za zdravlje i socijalnu skrb u izvješću za 2009. i u izvješću za 2010. godinu upozorava na značajan porast spolno prenosivih bolesti poput klamidije, gonoreje i sifilisa među mladima. A izvješće o induciranim pobačajima za 2010. godinu govori o 13,7 pobačaja na svakih tisuću djevojaka mlađih od 20 godina. Izvješće navodi i činjenicu kako je prezervativ najuobičajenija kontraceptivna metoda korištena kod pacijentica koje su napravile pobačaj. Podatak koji dovoljno govori sam za sebe![/size]
U Americi prema zadnjem izvješću Nacionalnog Centra za prevenciju i kontrolu bolesti te prema podacima glasovitog Guttmacher Instituta godišnje se u Americi zabilježi oko 19 milijuna novih slučajeva zaraze spolno prenosivim bolestima, od čega su polovica osobe između 15-24 godine. Oko 65 milijuna Amerikanca ima najmanje jednu spolno prenosivu infekciju, najčešće je to genitalni herpes. Svake godine oko 750 tisuća Amerikanki mlađih od 20 godina zatrudni te otprilike 200 tisuća tinejdžerica godišnje napravi pobačaj.[/size]
Ako su ovo rezultati uspješne zdravstvene edukacije, kakvi su onda rezultati neuspješne edukacije?[/size]Je li prezervativ najučinkovitije sredstvo zaštite protiv neželjene trudnoće i spolno prenosivih bolesti?Nemam ništa protiv da se mladima daju znanstveno utemeljene informacije o spolno prenosivim bolestima i kontracepciji. Ali imam protiv kad su te informacije u stvari polu-informacije i mitovi,  kad se s tim informacijama manipulira umjesto informira. Imam protiv kad prezervativ predstavljaju kao rješenje AIDS-a, ili gladi i siromaštva u Africi. Imam protiv kad se mladima uskraćuju informacije poput ovih:Da prezervativ pruža visoki stupanj zaštite protiv trudnoće ali ne i infekcije. No taj visoki stupanj (oko 95%) kao sredstvo protiv trudnoće odnosi se na tzv. „savršeno korištenje“. Međutim mnogo je češći tzv. “typical use” – kada se prezervativ ne koristi ispravno, kada pukne ili sklizne i tada postotak učinkovitosti pada na 85%. Još kad se uzme u obzir nezrelost, korištenje prezervativa u alkoholiziranom stanju itd. učinkovitost je još manja. (“Contraceptive failure int he US”,Contraception (2004);
  • Da prezervativ ne pruža nikakvu zaštitu od humanog papiloma virusa (HPV) pa je činjenica prave epidemije zaraze HPV-om potaknula urednike časopisa Sexually transmitted diseases da cijeli uvodnik posvete prevenciji i informiranju javnosti o toj bolesti i gdje navode da prezervativ ne pruža zaštitu protiv zaraze HPV-om (Gibert LK, Answering frequently asked questions about HPV).
  • Da potpuno pravilno korištenje prezervativa smanjuje rizik od genitalnog herpesa za samo 25 do 50 posto (Istraživanje objavljeno u Annals of Internal Medicine (2005) pod naslovom Therelationship between condom use and herpes simplex virus acquisition);
  • Da problem AIDS-a općenito u svijetu nije nedostatak kondoma nego promiskuitet i rizična spolna ponašanja. Kao što sigurnosni pojas često spašava živote, ali malo koristi ako se sa 150km/h autom zabijete u zid, tako jednako kondom malo koristi kod promiskuitetnog i rizičnog spolnog ponašanja. (Risk compensation: theAchilles’ heel of innovations in HIV prevention?, objavljeno uBritish Medical Journal (2006); Condoms and seat belts: the parallels and the lessons, objavljeno u The Lancet (2000).
  • Da problem Afrike nije nedostatak prezervativa. Umjesto da im se šalju hrana i lijekovi, šalju im se milijuni kondoma. Samo organizacija International Planned Parenthood godišnje isporuči gladnim Afrikancima preko 100 milijuna prezervativa. Problem je samo što kondome ne mogu jesti. A afrički liječnici često se žale kako su im ordinacije pune prezervativa ali nigdje lijekova.
  • [/size]Potreban nam je spolni odgoj za 21. stoljećeKako to da danas uza sve moguće programe spolne edukacije praktički još od najranije dobi, uz dostupnost svih mogućih kontraceptivnih sredstava gotovo na svakom koraku, uz potrošene milijune dolara na razne edukativno kontraceptivne programe,  u najrazvijenijim zapadnim zemljama nikad više nije bilo maloljetničkih trudnoća i pobačaja, a spolno prenosive bolesti danas su praktički izvan kontrole i pandemijski se šire? Što nam sve to govori?
    Govori nam prije svega da se radi o neuspješnom programu. Ali ono još važnije: govori nam o potpuno pogrešnom shvaćanju spolnosti.[/size]
    Žalosno je da eksperiment koji se pokazao potpuno promašenim i neučinkovitim u svim zemljama u kojima se provodio mi sada uvodimo i predstavljamo kao najvažnije znanstveno-odgojno dostignuće. Program koji uvodimo program je koji pripada 20. stoljeću. Tada je izmišljen, “djeca cvijeća” bila su mu vrhunac,  a potpuni krah i neuspjeh dogodio mu se u 21. stoljeću. Program 20. stoljeća  naučio je mlade što je prezervativ i pilula, ali ih nije naučio što je ljubav i odgovornost. Program 20. stoljeća naučio je mlade da je zabranjeno zagađivati okoliš ali da je dopušteno zagađivati mlade djevojke s kemikalijama. Program 20. stoljeća naučio je mlade da prezervativ štiti od trudnoće i spolnih bolesti, ali ih nije naučio da prezervativ ne štiti  od emocija te da nikakav lateks ne može zaštiti srce, osobito žensko srce. Program 20. stoljeća naučio je mlade kako napraviti abortus, ali ih nije naučio kako izgraditi obitelj. Program 20. stoljeća naučio je mlade da postoji seksualna sloboda i da spolni odnos nema nikakvo značenje, ali ih nije oslobodio praznine koju ostavlja takav odnos bez značenja.  Program 20. stoljeća naučio je mlade da ne mogu živjeti bez prezervativa, ali ih nije naučio da ne mogu živjeti bez ljubavi.[/size]
    Nama treba program za 21. stoljeće, program koji će svakako biti utemeljen na znanosti, ali koji će davati cjelovitu informaciju a ne ideologiju. Program koji će voditi računa o elementarnoj činjenici da je ljudska spolnost puno više od genitalnosti i da prožima cijelu osobu na tjelesnoj, duhovnoj i psihičkoj razini. Zanemari li se bilo koja razina degradira se osoba i njezina spolnost.[/size]
    Parafrazirajući Christophera Westa možemo zaključiti da nam je potreban odgoj koji će mladima pomoći “razriješiti” svaku seksualnu zbrku u njihovim životima i usmjeriti njihove želje prema ljubavi koja uistinu ispunjava.[/size]
    To je program za 21. stoljeće a ne prezervativi s vazelinom i muškarci s vaginom.[/size]
    mr.sc. Josip Markotić[/size]

Naše selo Mlaka je ,nekad kršteno
Jer u njemu bilo je bara,močvara
Al se sinci rodili,bare su zavozili
Nema više močvara ,bara nit blata....

Offline Mlačanin

  • Global Moderator
  • Jezerača
  • *****
  • Postova: 3550
  • Karma: +3/-1
  • Spol: Muški
  • Još uvijek ne znam neke važne stvari, o voću, ženi
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #39 : Prosinac 11, 2012, 06:03:30 poslijepodne »


Komentari na Facebooku


Hrvoje Šlezak Davor Maričić, odgoj nije empirijska znanost kao matematika gdje je 1+1 uvijek 2. Kad je riječ o odgoju, riječ je o normama, o sustavu vrijednosti koji nisu apsolutna kategorija. Stoga se ovaj program i zove "Zdravstveni ODGOJ" a ne zove se, recimo, "Zdravstvene informacjie" ili "Zdravstvene činjenice". A u odgoju su roditelji prvi koji bi trebali odgajati djecu, a ne da im škola preodgaja djecu.
Drugo: Netransparentnost uvođenja, nepridržavanje uobičajene stručne procedure uvođenja, izbjegavanje javne rasprave i izbjegavanje roditeljskog mišljenja nikako nije dobro.
Treće: nitko nije protiv zdravstvenog i seksualnog odgoja, dapače već ga je odavno trebalo uvesti. No nije u redu da se o seksualnosti govori isključivo kao tehničkom detalju lišenog morala, ljubavi, vjernosti... A to se upravo čini... Zar je normalno s 15-godišnjacima imati radionicu u kojoj se govori da je normalno u toj dobi imati istovremeno više seksualnih partnera i da odgovorno seksualno ponašanje podrazumijeva samo to da moraš svim partnerima reći ako si negdje pokupio kakvu spolnu bolest... Nigdje ni jedne riječi da je promiskuitet sam po sebi neodgovoran


Ella Lelas Pitam se kad neko djete napravi problem da li i tad Jovanovic stoji iza njega ili roditelj? Pitam se zasto taj odgoj nebi stao na sredinu da svi budu zadovoljni, a znaci samo izbace nemoralne tj. neprirodne djelove... Cimo ovo sta nam je Bog ostavio,a pojedinci koji zele ovaj otvoreni dio odgoja ocito nisu zatucani kao mi vjernici tako to sami mogu poducavat djecu kod kuce i to je to, a skola je ustanova sve djece i kad smo vec mi kao riditelji morali potpisivat da li zelimo da nam djeca uce vjeronauk zasto bi ovaj totalno suprotni program bio iznimka.


Magzan Morana Ja želim da moja djeca ima zdravstveni odgoj u školi. I šta ćemo sad?

Ella Lelas A ja ne zelim da moja djeca uce o spolnosti u skoli po ovakvom zdravstvenom odgoju. I sta cemo sad???? Ocito da demokracija nepostoji i da je uzalud vecina protiv tog odgoja i dobro pitanje" Cija su sad to djeca" ??

Leopold Đurić Vrlo jednostavno treba uvest dva programa pa neka roditelji sami odaberu sta zele da im dijete uci.

Naše selo Mlaka je ,nekad kršteno
Jer u njemu bilo je bara,močvara
Al se sinci rodili,bare su zavozili
Nema više močvara ,bara nit blata....

Offline koko-vg

  • Jezerača
  • ******
  • Postova: 2881
  • Karma: +0/-0
  • Mr - Lu= 15 ? HA HA HA !
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #40 : Prosinac 11, 2012, 07:19:50 poslijepodne »
Vi opet kao papagaj, ponavljate stavove crkve, ali ja nemam namjeru da vam lupam kontru jer sam naveo već previše primjera da ne misle svi kao vi.
... Nagađali su, sudili, prezirali, a ne poznaju me !!! lagali, izmišljali, neka su ... bili su, jesu i ostat će nebitni.

Offline Sledgehammer

  • Jezerača
  • ******
  • Postova: 5157
  • Karma: +4/-3
  • Spol: Muški
  • oʞɐdoɐu šɐq ɯɐs sɐuɐp
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #41 : Prosinac 11, 2012, 08:29:23 poslijepodne »
Pa i ne trebaju misliti, ali trebaju kao debela manjina poštovati mišljenje debele većine. No kod nas se - kao i stoput do sada - želi manjinski ucjenjivati i nepoštovati volju većine (gdje je tu demokracija nestala, nitko ne zna).

Ukoliko je velika većina protiv nametanja stavova - koji BTW nisu ni znanstveni, ni dokazani, niti bilo što relevantno! - onda bi manjina trebala poštovati norme društva u kojem živi, a ne ucjenjivati i ultimativno i nasilno proturati stavove neprihvatljive većini... da je barem riječ o istini i nećeš stvarno bitnom, lijepom, pozitivnom i korisnom (a ponajviše iskrenom!), ne bih ništa rekao... no pederi se niti danas ne izjašnjavaju o svojim stvarnim ciljevima, nego prodaju floskule o nekakvoj kvaziznastvenoj dokazanoj jednakosti... koliko znam, ni prirodno nije predviđeno da je ševa u dupe i ševa hetero-parova iste namjene i iste koristi i učestalosti. Stoga je ta ljiga od kojekakvih "ugroženih" time još ljigavija.
« Zadnja izmjena: Prosinac 11, 2012, 08:33:25 poslijepodne Sledgehammer »
“Ja sam samo pas. I nemam svoj dom. A nemam ni glas. Ti mi moraš reći i ime i gdje ću naći svoju sreću kad zapuše bura ili padnu kiše. Ja sam samo pas. Pogledaj mi oči, dodirni me nježno, budi sve što trebam. Moj čovjek. Moj spas.”

Offline Mlačanin

  • Global Moderator
  • Jezerača
  • *****
  • Postova: 3550
  • Karma: +3/-1
  • Spol: Muški
  • Još uvijek ne znam neke važne stvari, o voću, ženi
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #42 : Prosinac 12, 2012, 07:55:39 poslijepodne »
http://www.bitno.net/vijesti/stvenici-homoseksualci-empirijski-dokazali-laznost-i-sarlatanstvo-rodne-ideologije/
[VIDEO] Znanstvenici homoseksualci empirijski dokazali lažnost i šarlatanstvo rodne ideologije


Nakon dokumentarca “Ispiranje mozga”, koji je u sedam nastavaka prikazan na norveškoj nacionalnoj televiziji 2010. god., Norveška, Švedska, Finska, Island i Danska ukinule su 31. prosinca 2011. regionalni ‘Rodni institut’ (NIKK – Nordisk institutt for kunnskap om kjønn) koji je, na području spomenutih država, na svim društvenim razinama, osobito u školstvu, promovirao i provodio u djelo ‘rodne znanstvene teorije’, i ujednačavao spolove, i to od 1970-ih pa sve do 31. prosinca 2011. kada je, zbog nepobitnih dokaza u šarlatanstvo i neznanstvenost, prikazanih u dokumentarcu, ukinut. Rodni institut imao je budžet od 56 milijuna eura godišnje koje je dobivao iz državnih proračuna navedenih zemalja. Tako su tobožnji znanstvenici koji su propagirali rodnu teoriju ostali bez posla i instituta i javno su osramoćeni – i u znanstvenim krugovima i u široj javnosti. A autor dokumentarca, Harald Eia, dobio je norvešku nagradu Fritt Ords honnør koja se dodjeljuje za doprinos slobodi govora i medijskoj slobodi.[/font][/font][/color][/size]
Harald Eia, inače poznati televizijski komičar i ujedno profesor sociologije, zainteresirao se za problem kad je primijetio da, i pored 40 godina truda koje su uložili političari i pobornici rodne teorije, i nakon što je Norveška već godinama službeno na čelu zemalja po slobodi i ravnopravnosti spolova u svakom smislu, ipak žene i dalje biraju tipično ženska zanimanja (medicinske sestre, odgajateljice…), a muškarci tipično muška (tehničari, inženjeri…), u potpuno jednakom postotku kao i prije 40 godina.[/font][/size]
[/color]Gospodin Eia je s kamerom otišao u Nordijski rodni institut i postavio nekoliko bezazlenih pitanja njihovim ‘znanstvenicima’. Zatim je njihove odgovore pokazao vodećim znanstvenicima u drugim dijelovima svijeta, prije svega u SAD-u i Velikoj Britaniji. Tvrdnje rodnih ideologa iz Norveške izazivali su u međunarodnim znanstvenim krugovima samo podsmijeh i nevjericu, osobito zato jer je sve bilo bazirano samo na teoriji, bez ikakvih empirijskih istraživanja. Kada je gospodin Eia snimio te reakcije i objašnjenja vrhunskih znanstvenika koja su bila bazirana na egzaktnim i empirijskim istraživanjima, čiji su rezultati bili u potpunoj suprotnosti s rodnom teorijom, vratio se u Norvešku i pokazao snimke istraživačima Nordijskog rodnog instituta. Nakon što su rodni ‘znanstvenici’ bili suočeni s rezultatima empirijski provedenih istraživanja ostali su bez riječi, počeli su mucati, pozivati se na osobno iskustvo, na nepogrješivost svojih teorija, na nadmoć svoje teorije nad empirijskom znanošću, počeli su omalovažavati druge znanstvenike i njihov rad i sve to na takav način da se praktički i neutralni gledatelj osjeti osupnut i posramljen.[/size]
[/color]Najzanimljivije je možda to da njihove dogmatske teorije nisu pobili znanstvenici konzervativnog ili kršćanskog opredjeljenja, već liberalni znanstvenici od kojih se nekoliko njih, kako vidimo u dokumentarcu, javno izjašnjava homoseksualcima tako da ne može biti govora o nekom krivom tumačenju činjenica ili nekoj, kako to često čujemo, kršćansko-konzervativnoj zavjeri.[/size]
Dakle, nakon što su šarlatani rodne ideologije bili ismijani pred čitavom nacijom, ljudi su počeli postavljati pitanja. Zašto se svake godine troši 56 milijuna eura, novca poreznih obveznika, za istraživanja čiji je motiv puka ideologija, a ne znanost?! Zašto su ljudi bili obmanjivani tolike godine, zašto im se prao mozak putem masovnih medija sve to vrijeme?! Naravno, političari su morali reagirati pod pritiskom javnosti i ukinuti financiranje dotičnog instituta.
Sve ovo nama ne bi bilo osobito zanimljivo kad se seksualni odgoj našeg ministra Jovanovića i njegovih ‘znanstvenika’ ne bi temeljio upravo na ovim, u znanstvenoj javnosti SAD-a, Velike Britanije i nordijskih zemalja, ismijanim teorijama, sastavljenim od najobičnijih dogmi i mitova. Iako sve ovo zvuči gotovo pa nevjerojatno, pogledajte dokumentarac i uvjerite se sami. U našoj državi šarlatanstvo svakog tipa je očito dobrodošlo, važno je da je uvozno, zapadno.
Naše selo Mlaka je ,nekad kršteno
Jer u njemu bilo je bara,močvara
Al se sinci rodili,bare su zavozili
Nema više močvara ,bara nit blata....

Jaguar

  • Gost
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #43 : Prosinac 12, 2012, 08:23:41 poslijepodne »
Pa i ne trebaju misliti, ali trebaju kao debela manjina poštovati mišljenje debele većine.

Upravo tako samo je pitanje gdje je granica između? Treba samo izvući glavu iz pijeska.
Čak i vrsni teolog Rebić kaže kako je Crkva malo pretjerala i prenaglila u svojim stavovima!

Offline Sledgehammer

  • Jezerača
  • ******
  • Postova: 5157
  • Karma: +4/-3
  • Spol: Muški
  • oʞɐdoɐu šɐq ɯɐs sɐuɐp
Odg: Zdravstveni odgoj u školama
« Odgovori #44 : Prosinac 12, 2012, 10:00:10 poslijepodne »
Gdje je granica?? pa ako se deklarira 90% ljudi - ili 80, ili i 60% ljudi - za nešto i veli NE, onda bi tih 10, 20 ili 40% trebalo znati da je njihovo DA u manjini, i da treba poštovati stav većine.

To što je Rebić rekao je OK, no rekao je on pritom i puno toga drugoga, što svjesno prešućuješ. A poanta cjelokupnog članka ne ide tebi u prilog.
“Ja sam samo pas. I nemam svoj dom. A nemam ni glas. Ti mi moraš reći i ime i gdje ću naći svoju sreću kad zapuše bura ili padnu kiše. Ja sam samo pas. Pogledaj mi oči, dodirni me nježno, budi sve što trebam. Moj čovjek. Moj spas.”