Tehnika narodu > Sam svoj majstor

Sitni popravci vodovoda u kući

(1/38) > >>

Mlačanin:
Znate li da neispravan vodokotlić može dnevno potrošiti 150 l vode a da se uopće ne koristi?

Pomnožite to sa 365 dana u godini..računica je jasna.

Kvar vodokotlića se uglavnom ne otklanja iz neznanja na kojem principu on radi.
U biti kvar je vrlo jednostavno otkloniti bez  investicija i velikih mudrosti.
Kako radi vodokotlić
Bez obzira dali je kotlić visoko ili nisko postavljen u odnosu na WC školjku, svi rade na istom principu.

Vodokotlić se sastoji od posude u kojoj je voda za ispiranje školjke.
U posudi kotlića nalazi se plovak, zaporni ventil, izljevni ventil te zvono za regulaciju isteka vode.
Dok je posuda prazna, plovak se nalazi na dnu i polugom otvara ulaz vode iz mreže. Kako se nivo vode u kotliću diže, plovak slijedi nivo vode, te na određenom mjestu zatvara dovodni ventil.

Kad povučemo ručicu na kotliću, zvono se podigne, brtva na dnu se podiže i voda istječe.
Istovremeno jedan manji dio vode ulazi u zvono i nedopušta mu da se spusti kako bi zatvorio izlaz.
Tek kad sva voda istekne iz zvona, isti se spušta i svojom težinom zatvara izljev vode.
Najčešći kvarovi na kotliću su istrošenost brtve na zvonu, nakupljanje kamenca na brtvi, istrošena brtva na dovodnom ventilu ili blokada rada plovka.

Svi ti kvarovi se uklanjaju tako da se zatvori dovod vode. Skine se priključna cijev od kutnog ventila do plovka,izvadi se plovak  i izljevni ventil ili odsisać,  te se mjesta od kamenca očiste krpicom namočenom u octu.Po mogućnosti promijeniti i  brtvu na odsisaću,  oprez postoje dvije vrste guma pa je uputno ranije nabaviti gume da se može izvesti zamjena.


Kako se skida gornji poklopac na vodokotliću?

PRVO se ZATVORI VODA na kutnom ventilu i pusti voda iz vodokotlića. Ako se voda više ne puni u posudu ,može se započeti sa radovima.

Ručica za podizanje izljevnog ventila (odsisaća) nalazi se uglavljena na poklopcu vodokotlića.
U unutarnjem dijelu posude vodokotlića,ručica je uglavljena na izljevni ventil u jedan pravokutni otvor i potrebno ju je pažljivo izvući van iz tog otvora. Ovo treba raditi oprezno da ne dođe do pucanja dijelova.

Zatim se skine gibljiva cijev, koja spaja vodokotlić preko kutnog ventila sa instalacijom vode.Nakon toga se odvijanjem plastične matice okretanjem u lijevo skine matica i oslobodi se plovak.
Rukama u posudi vodokotlića obuhvatimo tijelo izljevnog ventila i lagano ga cijelog okrenemo u lijevo.Kad smo osjetili da je spoj popušteni izvadimo sve van i sada možemo pristupiti zamjeni gumice i čišćenju nataloženog kamenca.

Ako imamo visoko montažni vodokotlić  treba biti oprezan zbog visine i težeg pristupa u sam vodokotlić.U to slučaju bolje je odvojiti isplavnu cijev od tijela vodokotlića i skinuti ga dolje iz nosača na zidu i radove obaviti dolje.
Sve dijelove vračamo obrnutim redosljedom.

Mlačanin:
Čišćenje električnog bojlera od kamenca.

Kako odrediti dali treba čistiti kamenac sa grijača na električnom bojleru ? Uzmimo da je u kupaoni el.bojler  od recimo 80 litara. Voda se u takovim bojlerima ugrije za otprilike 30 do 60 minuta na temperaturu  cca 50 - 60 stupnjeva. Ovo uzmite samo ka o približno točno,a ovisi o stanju i jačini grijača.
Ako nam je potrebno duže vrijeme od sat i trideset minuta, da se voda zagrije za kupanje,to je znak da se oko grijača nataložio kamenac.
 Ovisno o debljini sloja kamenca na grijaču, voda se i dalje zagrijava ali sada je potrebno duže vrijeme ,a imamo sve manje tople vode na raspolaganju. Naime grijač stalno radi ali se zagrijava samo manja količina vode zbog obloge kamenca koji je ujedno izolator na grijaču.

Znači došlo je vrijeme da se očisti nakupljeni kamenac.Ukoliko imamo grijač stalno uključen nismo ni svjesni da nam se povećava potrošnja električne energije.Na kraju više plaćamo struju nego bi platili izmjenu novog grijaća, a na duži rok potrošimo toliko struje da bi kupili i novo bojler.

Grijač bi trebalo očistiti najmanje jednom godišnje.
Nije preporučljivo grijati vodu na maksimumu u bojlerima. Temperatura ne bi trebala prelaziti preko 70 stupnjeva , bilo bi najbolje da se kreće oko 60-65 stupnjeva.

Mlačanin:
Radijatori!

Vjerujem da ove stvari već svi znaju ali prije hladnih dana vrijedi ponoviti.
Radijator mora biti pun vode – bez zraka u člancima – da bi mogao ispravno grijati!

Ako nam je  dio članaka hladno i grije nam sam dio  ili nekoliko članak ,tada se u člancima nalazi zrak koji treba ispustiti van .

Ispuštanje vode iz članaka zovemo odzraćivanje radijatora ,koje radimo tako da odvrnemo pipac ili slavinu na gornjem dijelu radijatora sa lijeve ili desne strane.Ako smo dovoljno otvorili pipac možemo ćuti kako izlaz zrak.

Podmetnemo posudu ispod i puštamo tako dugo dok nam ne poteče voda iz radijatora. Nakon toga pažljivo zatvorimo pipac ,okrečući ga uvijek u desnu stranu.
Povremeno moramo provjeriti da nam pritisak u instalaciji ne padne na nulu jer tada treba dopuniti vodu u sistem.

Voda se dopunjava kroz sistem za punjenje koji se razlikuje ovisno o vrsti grijaćeg tijela, odnosno može biti bojler ili peć za centralno, sa plamenikom ili na kruta goriva

Sistem se ne smije napuniti preko 2 bara ,a ako smo prepunili višak vode treba ispustiti na radijatoru,inače će se sistem sam isprazniti kroz sigurnosni ventil.

Mlačanin:
Bilo bi dobro da se predloži neka tema za obraditi ili da se postavi pitanje  vezano za popravke u kući. Vjerujem da se uvijek može naći poneki odgovor.

Mlačanin:
Hidrofor!

Hidroforom zovemo kompletan uređaj,posudu i pumpu za vodu. Ukoliko pumpa stalno radi treba prvo ustanoviti razlog.
Da bi se ostvario normalan rad treba imati pumpu odgovarajućeg kapaciteta,što ovisi o potrebama ukućana ili zgrade.
Kod nas su u upotrebi takozvane peterostepene pumpe od Elektrokovine,a u novije vrijeme na tržištu se pojavila tvrtka Grundfos.

Ako pumpa stalno radi ne znaći da se mora zamjenit. Prvo treba ustanoviti razlog stalnog rada pumpe.
1) Pumpa se stalno ukljućuje jer nema dovoljna kolićina zraka u spremniku
2) Nije dobro podešena tlaćna sklopka
3) Nesrazmjer između usisne kolićine vode i potrošnje u toku samog rada pumpe,odnosno mali kapacitet pumpe
4) Istrošeni usisni dijelovi pumpe
5) Vrsta i naćin usisa, Injektor ili bez injektora
6) Usisna visina dobave vode
7) Ispravnost usisnog dijela instalacije

Popis mogućih kvarova može biti veoma dugaćak i ovisi o raznim mogučnostima koje se nemogu samo ovako pobrojiti.

Ako je pumpa već stara i nalazi se dugo vremena u eksploataciji , a uz to prilikom rada proizvodi buku i neku vrstu zavijanja,najvjerojatnije se radi o istrošenosti same pumpe.

Takove pumpe se moraju ili zamjeniti ili se moraju nanovo presložiti i zamjeniti dotrajale dijelove.
 U Zagrebu postoji servis za pumpe od Elektrokovine u Prećkom gdje se mogu kupiti nove pumpe i popraviti stare.
Za popravak nisam baš siguran jer se u ovoj pretvorbi stalno nešto mjenja,pa treba prije provjeriti pozivom na telefon servisahttp://www.elektrokovina.hr/onama/

Ja koristim za takove potrebe usluge servisera u Lomnici.

Odluku između promjene nove pumpe i popravka stare treba donjeti tek nakon temeljitog pregleda stare pumpe,i svakako usisne visine.
Usisna visina je visina ,odnosno izmjerena (dubina) visina od osovine pumpe do nivoa vode u bunaru ili usisnoj cijevi.
O cijeni servisa pumpe nemogu govoriti paušalno,najbolji je dogovor sa serviserom, a za nove pumpe preporućam svakako Grundfos pumpe ,koje su se dokazale svojom kvalitetom, i osobno sam zadovoljan sa njima kroz dosadašnje korištenje istih

Moram naglasiti da je ovo veoma široko podrućje i da bi za detekciju kvara trebalo malo više podataka,jer se vrlo lako pogriješi i dade se krivi savjet.

Ako nisam odgovorio kako ste oćekivali ,možemo se vratiti opet na temu.

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

Idi na punu verziju